14 december 2005

14 december 2005 - Det var den lucia ...

luciadagen hann visst passera innan jag kom mig för att skriva här, inte för att jag skulle ha haft så mycket mer att tillägga för gårdagen :-) men ändå ..

Känner mig inte alls på humör just nu, allt känns motigt, och en påtagligt pengabrist gör ju sitt till, hatar att vara utan pengar och just nu har jag inte ens haft råd att betala tradera räkningen och det betyder att inga extra pengar kommer in där heller, men allt blir väl bättre, försöker i alla fall inbilla mig det.

En tur ut för att träffa lillebrors kissar imorgon, jag får sån abstinens när jag inte får se dem minst en gång i veckan, de är så goa, och jag VILL ha katt, och visst skulle jag kunna men känner ändå att det inte är riktigt rätt att ha en katt i en pytteliten överfylld lägenhet mitt i stan.

Sen på torsdag så får jag fly tristessen här hemma lite och åker till Göteborg för att hälsa på min kompis C. Stannar till söndag och sen antar jag att veckan efter bara går av farten innan julhelgen börjar.

Kan i alla fall vara lite stolt över att jag just passerat -10 kg i viktnedgång, skulle vilja känna mig smal och smärt men det gör jag defintivt inte även om det är underbart att ha kommit så här långt, det känns på kläderna om inte annat även om jag i spegeln inte tycker att jag ser särskilt annorlunda ut.

Och jag vet då rakt inte vad som skulle kunna få mig att få lust för saker, jag orkar mest ingenting känns det som, dagarna går och jag vill helst sova bort dem. Och då har vi tillbaka problemet med sömnlösa nätter och trött/sovande på dagarna, jättesvårt att bryta, men jag försöker så gott jag kan, både för att må bättre och orka med att gå ned i vikt också, för att det ska funka så måste jag äta regelbundet och det är inte så lätt när man sussar stor del av dagen och vill äta mitt i natten.

Har faktiskt funderat en del på att flytta, dels år ju flytt till Skottland alltid aktuellt men på något vis så tror jag att vi båda mer och mer inser att vi kanske inte vill bo tillsammans på heltid, visst är det urjobbigt att ha det så här också men samtidigt känner jag mig inte riktigt bekväm med att inte kunna vara för mig själv ibland, jag behöver verkligen det, men vi får se, jag är beredd att prova i alla fall med sammanboende.

Annars har jag mer och mer tänkt på att flytta här i Sverige, inte för att jag kanske har större lycka med att få jobb och så men att byta miljö, har funderat lite på just Göteborg då jag har min bästa vän där och lite andra som jag har en del kontakt med, men det tål att tänkas på lite mer, men tanken finns där i alla fall ....

Och sen håller jag på att bli helt tokig på Telia, förut vad det Com Hem som jag fick ut ösa vrede över när bredbandet inte fungerade, nu har min telefon krånglat i veckor och jag får ingen rätsida på det, hatar ju att ringa men jag har i alla fall gjort det nu två gånger och de lovar och lovar att fixa och sen händer det inget, ett tag gick det inte att varken ringa ut eller in, nu har jag kommit en liten bit på väg och det går att ringa in men inte ut, jag ska prova med en annan telefon och kolla jacket men misstänker att det är något annat då det har fungerat ibland, eller jag vet inte, tråkigt är det hur som helst, hatar när något krånglar, fast jag är hellre utan telefon än dator om jag får välja, där är valet lätt.


1 kommentar:

Anonym sa...

Ahhh -10 kg måste kännas härligt?!?

Ang flytta ihop eller inte, jag är också en sån som har stort ensamhetsbehov, har svårt att tro att jag ska vilja bo ihop med någon.

Funkar det som ni har det nu, varför ändra på det då?

Min lucia försvann också utan att jag märkte det, konstigt...

God Jul från mig!