16 mars 2006

16 mars - Sexkläder .... !?

fy vad trött jag blir på kvällstidningarnas skriverier ibland, senast idag då en av dem skrek ut något om Carolas nya SEXKLÄDER ..... herregud, jag förstår att de vill dra uppmärksamhet till sitt löp och sälja men ändå, så fort någon kändis som nu när melodifestivalen är högaktuell klär sig något utmanande så är det sexdräkt och sexkläder hit och dit, jag tar inte artisterna i försvar men kalla det förskjutton inte sexkläder det låter för mig som något helt annat än vad det alltid visar sig vara, för sjutton se på mtv eller vilken video som helst av de stora stjärnorna så är de i de flesta fall ganska så utmanande klädda.

Så det förvånar väl inte så många idag om någon tex har ett par hotpants på sig, även om jag själv tycker att det är i många fall onödigt att sälja så mycket på sex.

Sen lämnar jag upp till var och en vilken stil man vill ha, själv skulle jag säkert klä mig annorlunda om jag hade kropp för det, nu har jag i nästan hela mitt liv mest jobbat med att dölja kroppen, men på senare år faktiskt insett att man kan klä sig snyggt och visa lite kurvor fast man inte så smal.

Delvis så hakar jag upp mig just på ordvalet, det känns lite fånigt ....

I övrigt om melodifestivalen om jag ska kommentera den med några ord, är inte direkt min musik men visst jag vill gärna kolla och både höra och se artister och diverse utstyrslar.

Nja jag vet inte, the Poodles är ju mer åt vad jag kanske tycker om, om man ser det generellt men jag tycker inte riktigt om det, men visst lite kul ändå, i alla fall att se Jake, eller Jakob heter han väl nuförtiden, honom har jag både sett på scen och träffat en hel del gånger way back in time när man var en hel del yngre och frossade i konserter.

Carola kan jag bara inte tycka om, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra, sen får hon ha en hur bra låt som helst i vilket sammanhang som helst, det är inte bra i alla fall ...

Övrigt var väl i princip bara no no för mig, dock med ett gillande för Andreas Jonsson, han får tummen upp av mig.

------------

I övrigt har jag inte så mycket att skriva om idag heller, dagarna rullar på, inte allt för mycket händer, dock kändes det som jag tog slut i ork i dag, tog bussen upp på stan för att posta några brev/paket och mina fötter kändes som blytyngder när jag gick, behövde inte gå särskilt långt för att komma till posten men jag var helt slut, säkert en kombination av pms och att jag sovit ganska lite sista dagarna, så det har väl sin förklaring för inte har jag ansträngt mig så mycket på sistone att jag tröttat ut kroppen på det sättet.

Sen sätter det sig ju mentalt när hela livet känns tungt, var definitivt inne i en bättre period ett tag, jag slutade tom med mina piller och hade just då inte råd att lösa ut nya utan jag slutade bara tvärt, tyckte inte att kändes så himla stor skillnad, mer än att jag blir mer rädd varje gång jag känner av ångesten och undrar hur jobbigt det kommer bli, men nu slåss jag lite sådär med just ångesten varje dag, men jag kan just nu hålla det i schack även om det inte är särskilt kul, men även om jag återgår till medicinering så ändras ju inte alla mina orosmoment och känslor i ett slag bara till något avsevärt bättre, men vi får se jag tvekar inte att börja igen om det skulle behövas, de riktigt djupa känslorna kan det ta bort i alla fall, även om jag hoppas att jag slipper komma dit igen.





Inga kommentarer: