2 mars 2006

Torsdag 2 mars - Jo jag lever ..

om inte annat skriver jag det för att övertyga mig själv, fast nog känner jag det allt, är superförkyld och hur trött på snö och vinter som man kan bli .....

Börjar med att gnälla lite, det har precis börjat snöa här igen, jag bara har fått nog nu, jag våndas som sjutton varje dag som snön ligger kvar, jag vill ha vår !!!!

Annars har det varit hur tråkigt som helst här nu ett tag, datorkrångel, inget internet och total pengabrist.

Att livet blir så tråkigt och jobbigt när man inte har pengar, jag blir på urdåligt humör, och är man shoppoholic så lider man oerhört av att inte kunna köpa minsta grej.

Önskar bara jag kunde vara mer nöjd med det jag har, visst tror ingen skulle vara helt nöjd när man inte ens har pengar till mat, då behöver man ju inte ens tänka på att handla något man inte egentligen behöver.

Jag älskar ju att tex shoppa kläder, och nu egentligen för första gånger på jag vet inte hur många år så behöver jag lite nytt, framförallt så har alla byxor blivit för stora, tur ändå att jag är hemma om dagarna, mysbyxor kan man ju ha även om de är stora, men ibland så måste jag ju utanför huset också och vill klä mig i något annat.

Hittade ett par fina stretchjeans på halva halva priset som jag är nöjd med, kunde varit en stl mindre men de är helt okej just nu, och varför klaga när det är ett så angenämt problem, som det på många sätt är.

Har dock haft lite svacka i motivationen, men det har som tur är inte visat sig på vågen än, och nu känner jag att jag är tillbaka igen, jag SKA INTE ge upp, så är det bara, och det känns ju både i kroppen och på orken att ett antal kilon är borta, ska ta upp viktrapportering också nu när jag är igång här igen.

Har lite roliga resor inplanerad framför mig som gör det lite lättare, jag blir så uttråkad när inget händer, nu går snart mina stämplingsdagar ut och jag vet inte än vad som kommer att hända, fick avboka ett möte med AF jag hade förra veckan när förkylningen bröt ut, hade feber och kände mig urdålig, och har inte fått någon ny tid än så jag står här och vet inte så mycket mer än att jag inte är direkt berättigad till nya dagar då jag inte arbetat något senaste året.

Och på ett sätt har det varit skönt att vara arbetslös för jag behövde verkligen lite tid att återhämta mig, dels för att det blev som det blev när jag slutade, men jag tror även utan denna händelse så var jag ganska slutkörd, hade jobbat nästan nonstop i femton år, aldrig en sjukdag och inte många semesterdagar heller, men vad var det värt i slutändan, inte ett skit, men jag har förhoppningsvis tagit lärdom att vara kanske tom för trogen, nej egentligen söker jag ett annat ord men det står stilla i huvudet, men hur som helst inte mycket tack för att man ofta satte jobbet före annat, men jag trivdes i många år och tyckte det var roligt så då gjorde jag det gärna. Numera finns ju en bitter eftersmak som gör att jag bannar mig själv en del för detta men gjort är gjort och nu har jag gått vidare.

Nej fy vad det snöar nu, det såg klart och fint ut när jag klev upp för någon timme sen men nu ... Håller mig nog inne idag.

Inga kommentarer: