26 januari 2006

26 januari - Känns bra ..

Dygnet började visst med ilska och vanmakt men nu har den sakta börjat ändras till att kännas ganska bra, den situation som jag dock något diffust nämnde i mitt förra inlägg har inte gjort mig gladare men jag har inte tänkt på det nämnvärt mycket under dagen och just nu känner jag mig mer rofylld än på länge, det är ju upp och ner hela tiden så vem vet om det vara då nästa dygn varar, men just nu är det bra.

Kanske lite tröst varit att en liten utbetalning kom idag, plus att jag fick shoppa ett par halva halva priset plagg också, har varit skralt med shopping på sistone och pengar överhuvudtaget.

Nu ska jag bara packa lite grann så jag är klar inför morgondagens resa sen ska jag lägga mig och läsa, just nu läser jag Pigge Werkelins bok - klockan 10.31 på morgonen khako lak, har just börjat men det känns som det är en bok man sträckläser. Oavsett denna tragiska händelse som är grunden till boken så är det inte så att om nuinte alla men jag, är nyfiken på människor och att få ta del av deras liv, vare sig det är i verkliga livet, i bokform eller på webben.

Ska plocka ihop stora pärlhögen också och ta med mig, pärlor med diverse tilbehör i ett antal förvaringsboxar väger en del kan jag lova, men jag släpar gärna, det är så kul att sitta och pyssla tillsammans med någon och min vän som jag ska besöka har samma intresse så vi ska nog få till en del alster under helgen.

Nu ska jag packa - light - även om det ordet nog har en annan innebörd för just mig när det gäller just packning inför resor, det liksom följer med lite här och där och fyller väskan utan att jag ens vet hur det går till ... och bedöming av hur mycket man kan hinna använda på ett fåtal dagar verkar min hjärna ständigt ignorera.





Inga kommentarer: