20 januari 2006

20 januari 2006 - Vraket

Fredag och massor av snö, men ingen värre snöstorm över min del av landet , inte än i alla fall.

Vaknade illamående i morse efter ett par timmars sömn, tog mig upp och till veckans vägning, - 0.8 så jag kunde nöjd men samtidigt livrädd för att jag helt plötsligt skulle bli tvungen att kräkas ta mig hem igen så snabbt det bara gick.

Sen har jag mest legat till sängs, sov bort det värsta, har ätit lite nu och känner mig ganska okej.

Fick erkänna för mig själv idag att jag gillar Lisa Ekdahl, har aldrig riktigt gillat hennes röst eller lyssnat på hennes musik, men jag verkligen gillar henns nya låt, vraket, och nu inser jag fortfarande lite motvilligt att jag vill höra mer ...

Fast det ska erkännas att största förtjänsten till att jag överhuvudtaget kom mig att lyssna är trots alls Lars Winnerbäck, tyckte mig höra hans röst där i bakgrunden när jag hörde just nämda låt första gången, och jag har ju läst om både deras vänskap och samarbete och Lars har ju för alltid sin speciella plats i mitt hjärta.

Fånigt att det ibland kan vara svårt att erkänna saker för sig själv, saker som det inte finns någon anledning att dölja eller att det är något fel med att gilla eller för den delen ogilla.

Men nu struntar jag i det ... lyssnar och lyssnar igen ... och gillar vad jag hör !

Inga kommentarer: