16 januari 2006

16 januari 2006 - Väntan och skor ...

för ett litet tag sedan, nja det var i förra veckan någon gång, så fick jag ett plöstligt ryck att göra lite internetshopping, eller rättare sagt ebayshopping.

Har hållit mig från ebay ett bra tag nu, fast mycket beror ju på att jag inte jobbar längre och inte har så mycket pengar att spendera, för lusten att spendera är definitivt inte borta.

Med veckans a-kasseutbetalning och även några sålda tradera auktioner kände jag mig för ett ögonblick rik och slog till både på några klädesplagg och ett par boots.

Och just nu sitter jag här och väntar på att leveransen av ovan nämda boots ska ske, levernas sker med UPS och det betyder att de kommer ända hit till dörren med dem, bekvämt och bra förstås, men nu sitter jag här och väntar och kan just inte göra så mycket annat, fånigt jag vet men jag blir inte helt lugn förrän UPS killen varit här och lämnat dem, han ringde strax före 9 och skulle komma någon gång mellan 10.30 och 12.

Jag som sovit hela natten (jippi) var helt borta av trötthet och var bara tvungen att gå tillbaka till sängen en stund, upp igen strax efter 10, annars kunde jag ju somnat ifrån allt och vem vill öppna dörren i flera dagars otvättat ruffsigt hår, och mitt är ruffsigt och står åt alla håll det kan jag lova ! och in nattlinnet ... nej fy, det räcker att vänta ändå ....

Ska bli spännande att se om de passar, inget man direkt skickar tillbaka även om det är möjligt i det här fallet, det var ett par helt nya boots i skinn, med lagom klack, i naturfärgat skinn, lite grövre. Har så svårt med klackar på skor, och då menar jag de som är något högre än helt platta, ja lite överdrivet men går de över några cm så blir det oftast lika med obekväma för mig, men samtidigt så vill jag så gärna ha lite klack, både för det är snyggt och att det inte gör något för en kortis som mig att se lite längre ut.

Dessa har ju en grov klack så långt från stilletto men ja vi får se ... Jag kanske inte ens kan ha dem, är alltid svårt med storlekar när man inte kan prova, har haft ett antal sneakers i samma märke, Skechers så jag vet lite om hur de passar i alla fall.

Come on nu så jag får skorna och även komma igång med annat här nu när jag ändå är uppe i någorlunda tid på dagen.

På dagens meny i övrigt står lite postärenden, ska paketera några sålda tradera objekt som ska postas, nu är ju alla de där pengarna som jag tyckte jag hade i massor för några dagar sen borta, så jag hoppas lite på att kunna hitta lite inkomna pengar på kontot från försäljning innan jag tar bussen upp.


.... Lite senare ..... jodå skorna har anlänt, och jag är jättenöjd, passade perfekt och var snygga, så nu ska jag efter en snabb dusch ut och prova dem lite ..



Inga kommentarer: