24 maj 2006

24 maj - Slut

känner jag mig just nu, men det är helt självförvållat för jag har inte sovit mer än högst ett par timmar i morse, kunde bara inte sova inatt, blir allt för ofta fast framför den här skärmen och vips så är det morgon ...

Har fått ut lite nytt på Tradera, har sålt lite av mina egna smycken och framförallt örhängen har gått riktigt bra, plus att jag bestämde mig för att göra mig av med en del av alla dessa smycken jag samlat på mig genom åren, för ett par år sen kom jag in i en nästan manisk period då jag köpte handgjorda ska wire wrap smycken, där en sten är given av tex silvertråd.

Underbara smycken och jag som älskar att bära stenar på mig, jodå jag tror på deras energier, handlade massor från några tjejer jag kom i kontakt med främst genom ebay.

Och det var inte billigt heller, så jag har en smärre förmögenhet liggande i mina lådor, nu har jag tagit ut en del jag aldrig använder eller om jag har fler av samma sten (vilket inte är ovanligt i min värld, det jag fastnar för har jag i oändliga mängder, gärna likartade ting också) som jag tänkte se om de går att sälja.

Tänkte att marknaden kanske är bättre på ebay men jag provar på Tradera först, känns enklare på något sätt, och jag fick ett smycke sålt nästan på en gång så det kanske funkar.

Ja vad gör man inte för att få ihop lite pengar till att göra det jag är bäst på, konsumera mera !

*********************************************************************************************

Läget hos Nelly onsdag den 24 maj 2006

Humör: Lätt labilt, beror främst på övertrötthet och annalkande pms

Bra: Bättre väder idag, och inget huvudvärksframkallande tryck i luften.

Dåligt: Undrar hur jag så få ihop allt denna månad (ekonomiskt). Dålig balans i mitt ätande sista dagarna, ingen vidare lågkalorikost idag.

Lyssnar på: idag bara radions P3

Läser: Har precis påbörjat Hinsehäxan av Lillemor Östlin

Äter: Frukost none, nyligen kastat i mig kycklingnuggets, ris med lätt creme fraiche tomat & basilika, som efterätt en 100 g Fazer blå chokladkaka.

Loka Smultrun o förstås mängder av Cola light.

Övrigt: Vimsat runt på stan en stund idag också, hjälpte en vän med att kolla om ett visst plagg fanns kvar i min stad, men det lyckades tyvärr inte, fick upp lite nytt på önskelistan, köpte morsdagspresent.

Högst på önskelistan: En röd väska (gärna den fina i skinn som finns på Indiska), vet inte vad som tagit åt mig jag har alltid varit MYCKET strikt med att endast ha svarta väskor och nu helt plöstligt så blir jag kär så fort jag ser en röd väska.


Nu ska jag lägga mig och vila en stund, kanske läsa lite



Inga kommentarer: