10 november 2005

Torsdag 10 november 2005 - Grått

ute i alla fall, både skönt och lite tråkigt (trodde aldrig jag skulle säga det) att det inte är så kallt ute och inte någon snö heller.

Älsklingen är i Barcelona med sin dotter, hade så gärna velat åka med, det är en fotbollsresa på några dagar men i alla fall, och jag gillar ju faktiskt fotboll också, men eftersom jag gärna vill åka till Skottland, helst över nyår nu när det inte blivit tidigare så får jag avstå, har helt enkelt inte råd.

Men men, vi får väl hitta på något tillsammans vid något annat tillfälle, jag unnar honom att åka till 100 %, och hans dotter är ju snart vuxen nu så jag tycker att de ska passa på att göra lite saker tillsammans innan hon förvinner ut i sitt eget liv och säkert inte har så mycket tid över till pappa längre.

Sitter och kollar pärlor på Tradera, det är så underbart kul med pärlor, och jag älskar att handla, ibland så kommer köplusten över mig, i största allmänhet då och även om man inte har så mycket pengar så kan man ofta unna sig några nya pärlor, fast de är ju ganska dyra många gånger, speciellt om man handlar i affär.

Handlade lite fint i Göteborg i helgen, det blev lite örhängen och halsband gjorda också, den har veckan har det inte blivit något gjort, jag försöker få lite ordning i min oreda här, det tar sin lilla tid och jag är inte så där superentusiastisk men visst det är en skön känsla när det ser fint och rent ut, så länge det nu varar, jag måste vara ett hopplöst fall, men jag skyller alltid på att jag har sån liten yta att vara på och för den delen har jag väl mycket saker så det går liksom inte riktigt ihop att få mer rena fria ytor som jag skulle vilja ha.

Viktminskningen går bra, fast vissa dagar så blir jag otroligt otålig och vill att det ska gå fortare men egentligen så ska jag inte klaga alls, det har gått över förväntan och jag kan glädja mig åt att framför allt mina byxor börjar bli stora, en storlek i kläder ner är i alla fall en liten seger även om det är långt kvar tills jag kommer ner i den storlek jag vill kunna vara.

Ska göra mig iordning och ta mig ut en liten stund, hade först tänkt åka tidigare på dagen, men som vanligt så blir det mycket senare än jag tänkt mig, främst för att jag kommer i säng jättesent, det är så himla svårt att få ordning på sömnen, jag kan bara inte sova på natten. Får väl riktigt trötta ut mig igen antar jag så jag kan försöka komma i rätt fas igen.

Det var ju Stella McCartney premiär på HM idag och jag fick idén att gå och kolla, inte för jag är så nämnvärt intresserad av att köpa, dels för att jag är pank och sen att även om jag skulle vilja ha något plagg så finns det inte i min storlek heller, men idéen känns mest fånig nu och jag hör på radion om hysteri och kanske är det inte lika illa här i min stad men ändå, känns överreklamerat och jag tyckte inte ens det var något som jag skulle velat ha av bilderna på kläderna jag sett.

Och även om jag älskar kläder så suktar jag inte alls efter märken eller något exklusivt, jag nöjer mig med de vanliga butikskedjorna, mitt främsta mål är att kunna gå och handla överallt och inte rusa in på avdelningen för stora storlekar utan att kasta en blick på övriga plagg för det inte är någon idé ...

Fast lite motsägande till ovanstående så förstår jag känslan att ha något mer exklusivt, och tänker jag efter så finner jag också en glädje att kunna unna mig något sådant, men inte som regel och inte att jag går och önskar jag kunde ha det och det i stället för något annat om jag hade ekonomiska möjligheter, unna sig något ibland är inte fel, nu behöver det inte vara designer kläder utan något litet kanske inte ens så kostbart.





Inga kommentarer: