17 november 2005

Torsdag 17 november - Rörig väntan ...

Sitter här knappt vaken, det är byte av ytterdörr här idag, och igår så blev jag mer eller mindre väckt av när det höll på, och det var redan strax efter kl 7 !

Och idag är det då bl a min tur och jag vill inte så gärna att de kommer innan jag har gått upp ur sängen, med ett par dagars icke tvättat hår = ser ut som ett troll, oklädd plus att jag inte orkade flytta på lite grejor i hallen som måste bort innan de börjar.

Så det var bara att sätta klockan på ringning, orkade mig upp strax efter 7, flyttade på det som behövdes flyttas, tog en dusch och är nu påklädd, någorlunda beredd fast urtrött, men jag ska inte gå och lägga mig igen fast lusten är stor. Och jag har faktiskt för ovanlighetens skull sovit bra i natt, somnade nog strax efter kl 22 igår, och det var ett bra tag sen, jag har varit uppe nästan till den här tiden på morgonen och sen gått och lagt mig ett antal dagar nu så det är underbart att få nattsömn.

Och att jag är så trött beror kanske delvis på en förkylning som håller på att smyga sig på plus att jag var igång som en galning igår (sov bara ett par timmar också) oj nu hör jag dem ute i trappen fast det är ju inte säkert de börjar hos mig och då det alltid finns en hel del att ta tag i när jag ska städa, så börjar jag på flera ställen samtidigt och det blir bara jättejobbigt, inte riktigt klart än men inte mycket kvar så jag känner mig mycket nöjd, det är underbart med ett hem i ordning, även om jag sällan lever efter det även om jag så önskar.

Jag är nog lite nojjig förresten till det här att ha okända personer hemma samtidigt som jag ska vara här, nu ska de bara vara i hallen, byta dörrkarm och sen sätt i en ny dörr, men i en liten etta så kan jag knappt gå och gömma mig i något rum lång in i lägenheten, jag vill helst inte vara hemma faktiskt, tänkte fly fältet senare men vid den här tiden är inget öppet, är vrålhungrig också, men det finns inget att äta, affären öppnar kl 9, så jag får hålla mig till tåls ett litet tag, ska göra mig en kopp te i alla fall till att börja med.

Sen kan jag ju alltid åka vid 10 tiden när affärerna öppnar på stan så kan jag spenderar några timmar där, blir bara stressad av att sitta här, känns obehagligt att tom sitta här och höra hur de håller på ute i trappen, ringer de på snart eller ... , och en stor anledning till att jag ville vara uppe och klädd är att de kan kliva på med egen nyckel om jag inte öppnar, i annat fall kunde jag ju låta bli att öppna just då om jag ville, iofs frivilligt då man kan säga till om man inte tillåter dem att gå in med egen nyckel men å andra sidan så ska man då vara hemma och kunna öppna när de kommer.

Säkert jättefånigt men jag blir stressad och nervös av såna här saker, sen att det är något stökigt här med halvfärdig städning i det här rummet plus det jag flyttat från hallen stående överallt gör mig inte så mycket, men ta mig bara bort då, så är jag nöjd !



Inga kommentarer: