13 oktober 2005

13 oktober - Nobel och annat

Lyssnar på radion och hör när årets nobelpristagare annonseras, Harold Pinter.

Och jag har faktiskt hört talas om honom, sett någon pjäs som visats på tv, men framförallt och anledningen till att jag överhuvud taget känner till honom är Manic Street Preachers.

Inte för att jag just tänker på Pinter men det är ju en liten del av det så får jag le när jag tänker på mig själv och vilka starka influenser ovan nämnda band hade på mig när jag var yngre, utan dem så hade jag aldrig läst Sylvia Plath och läst böcker som jag troligtvis inte hittat själv. Idag så känns det nästan lite överambitiöst när man läser gamla texter och jag tror faktiskt att även att dessa män i min egen ålder idag ser världen lite annorlunda än för femton år sen, men det är ju bara naturligt, det känns mycket värre att tänka på både jag och andra skulle ha fastnat i tiden och inte utvecklats, och utveckling innebär förändring, både på gott och ont många gånger men det får vi stå ut med ...

Annars går viktminskningen riktigt bra, ny vägning i morgon och det är alltid lite nervöst. Idag är första dagen jag riktigt har längtat efter att få riktigt vräka i mig mat, har inte varit sugen på något särskilt vill bara ha mycket mat och snabbt. Inget sug efter godis dock.

Men jag har klarat det och jag äter så jag klarar mig gott och väl, får mer anstränga mig att äta tillräckligt när jag räknar points, måste ju hålla ämnesomsättningen igång, men det gäller bara att hitta rätt mat att äta.

Lite smyckepyssel, träff med min fd arbetskamrat över en lunch igår som var både kul och trevlig, vi åt lite mat och sen så kollade vi lite i köpcentrumet vi befann oss i, inga inköp men är man shopper så är det kul att bara kolla även om det inte på långa vägar slår att få shoppa loss !

Måste upp tidigt i morgon så jag ska leta mig till sängen nu.

Inga kommentarer: