10 juni 2005

10 juni 2005 - Vändning ?

Fick ett positivt besked idag som borde göra livet lättare, trodde jag skulle känna att det var den bästa dagen i mitt liv om jag inte skulle behöva gå igenom mer innan detta var avklarat, men har mer känt av nedstämdhet och bitterhet över att ha blivit djupt kränkt.

Men det vänder säkert jag har levt i en glaskupa så länge nu så allt ändras inte på så där i en handvändning.

Och inte väntar jag mig att få en ursäkt heller, skulle egentligen vilja stämma skiten ur ett visst företag som sänkt och framförallt kränkt mig djupt, men jag har nog varken möjlighet eller ork, jag känner just för tillfället att jag vill inte ha jobbet tillbaka även om jag fick, samtidigt som jag vill jobba, så det är lite delade känslor, men iofs så är det inget som säger att det behöver vara just DET jobbet och den arbetsplatsen.

Men jag vill hämnas någon, men vet i f*n vem så jag får väl försöka avreagerar mig på annat sätt, var så säker på att få ett annat besked och en ännu längre process så jag har nog inte fattat riktigt än att saken är nedlagd och avslutad.

Har på många sätt nästan tappat ett år av mitt liv, men nu finns ju sommaren kvar, min favoritårstid är annars hösten och jag tänkte faktiskt att jag missar allt när det var som finast i höstas eftersom läget var så kritiskt då att jag inte kunde ta till mig något, vem vet när jag kan känna mig glad inombords igen, jag har inte gjort det så länge, visst allt har inte varit skit men jag har inte varit glad innerst inne.

Men nu ska jag bara tänka på min resa som närmar sig med stormsteg, ska bli så skönt att byta miljö ett tag.

--------------------------------

Är ju nattuggla nu för tiden, försöker inte ens sova förrän framåt morgonen och har gamla CSI avsnitt som nattens höjdpunkt, men det jag tänkte på var faktiskt att hur i h*vete har alla de här amerikanska pratshowerna blivit så populära ? är det bara jag som inte inser storheten, jag tycker det är mest dravel med allt programledarprat som inte är roligt, visst om man vill se en aktuell skådis så kollar man väl, men i övrigt så kan jag bara inte klara av ett helt program, har provat lite med Jay Leno som brukar vara före CSI, men usch, och de övriga verkar inte vara mycket bättre .....

--------------------------------

Skattepengarna kom .... och försvann ....... inte riktigt allt men jag skyndade mig att betala en del räkningar jag kommit efter med, inte kul men skönt och behövligt, det blir ju inte bättre av att vänta ännu längre, jag lär ju inte blir rikare inom överskådlig framtid, hoppas att lite blir kvar till reskassa ska försöka lägga band på mig, har en förmåga att sprätta pengar omkring mig så snart jag har lite, spara ingår inte i mitt huvudförråd.

Inga kommentarer: