27 juni 2005

27 juni 2005 - Kokt kräfta

ser ut sån just nu, efter en dag ute i solen, stramar så där skönt i huden, och har fin t-shirt solbränna *ha ha* men det blir bättre när det röda går ner, då stannar förhoppningsvis lite färg.

Har varit hos mina föräldar sen i fredagas, kom hem nu i kväll, den bästa midsommaren på många år känns det som, vi hade lite lugnt hemmafirande och det passade mig perfekt.

Allt känns ganska bra för tillfället, laddar mest inför Skottlandsresan, nedräkningen kan börja, bara en vecka kvar nu tills vi reser.

Har en liten lista över saker som mina Skottlandsfamilj beställt och vill att jag tar med mig, bla så har jag de sista åren tagit med mig ett antal digitaltermometrar, ni vet det där som mäter inne- och utomhus-
temperaturen, populär och verkar inte vara så vanligt som här, har en beställning nu till T:s syster som ska en i deras sommarhus på Cypern.

Vet inte vad som hänt sedan jag skrev sist, har bara inte haft orden att skriva något, och lite som hänt bl a det som hörde till mitt gamla jobb har jag inte orkar ta upp även om det har varit i positiv riktning för mig, men allt kommer nog så småningom, går inte att vända allt på en dag, och jag har ju för h*vete, ursäkta språket blivit anklagad för något jag inte gjort och det känns bara inte toppen även om jag inte står anklagad längre, tvärtom i alla fall i början, måste nog få känna både stark ilska och bitterhet.

G8 möte i Edinbrugh just när vi kommer dit, lär nog synas på säkerheten kring vissa delar av stan skulle jag tro och inte superlätt att hitta hotellrum till mina föräldar första dagarna heller men det ordnar vi på något sätt när vi kommer dit, och husrum finns ju så ingen panik.

Har tv:n på, kan inte hjälpa att jag nästan ryser av den där nya pajreklamen, när den som pratar i slutet ska låta som hon just tagit en tugga av denna delikata ? (har inte provat) paj, nej jag kan bara inte med det och jag brukar inte vara så känslig.


Godnatt nu !

återkommer vid tillfälle ...





Inga kommentarer: