12 juni 2005

12 juni 2005 - Trötthet

har fått tvinga mig att få något som helst gjort idag och överhuvudtaget på sistone, är så trött i hela kroppen.

Det är bara nu så här mitt i natten som jag känner mig någorlunda pigg.

Men jag lyckas inte med att vända min sovvanor något vidare bra, hoppas på en vändning när jag åker till Skottland, då brukar jag sova som en stock, hoppas kan man ju alltid att jag kommer tillbaka i rätt rytm, får ju inte ett dugg gjort som det är nu, sover eller bara sitter och degar framför datorn hela dagarna.

Nog med klagovisa nu då, vet inte ett dugg hur jag känner mig egentligen, törs nog inte ens känna efter ordentligt, jag vill ju att det ska bli bättre, men det händer inte över en natt, och även om omständigheter kring påverkar så är en händelse inte det som gör allt, det finns så mycket inom mig som legat där i år som jag behöver bearbeta, och jag inser ju att jag inte kan ta tag i allt på en gång, det är något jag annars försöker med när jag ska uträtta något och sedan faller det för att jag inte klarar av det, försöker att tänka - en sak i taget, jag kan inte reparera trasig själ, pengabrist, magsår eller övervikt och allt vad det nu kan vara med att försöka med allt samtidigt.

Väntar på nattens CSI avsnitt sen kanske jag kan snarka lite några timmar om jag har tur, blir en utflykt till föräldrarna imorgon, ska gosa med min älskade katt, hann inte med det så mycket sist, brorsonen var på plats och vi hade ett par intensiva dagar då han sov över, han är ju så go, hjärtat nästan svämmar över, och vi kommer så bra överens också, jag har ju blivit korad till hans favoritkompis och det är ju smickrande :-)

Tänker mycket på det här med barn, drömmen vore ju att få ett eget men jag inser ju att det kanske inte blir så, och det har jag accepterat även om det värker lite i hjärtat, visst vem vet men i alla fall just nu är jag inte i form varken fysiskt eller psykiskt för det, men en lite gnista av hopp får man väl ha kvar.

Dags att stänga av datorn nu, och krypa ner i sängen, lite tv tittande och sen please håll tummarna , lite sömn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte kul när man inte kan sova. Jag är nattuggla, men som tur är så har jag aldrig *peppar peppar* problem med att somna. Är relativt pigg på morronen också nuförtiden, till motsats för när jag var yngre o kunde sova hur länge som helst!