30 juni 2005

30 juni 2005 - Utflykt

har haft en jättehärlig dag idag, vi (mina föräldar o jag) fixade lite med pengar till resan, sen åkte vi till den lilla mysiga staden Askersund, inte så långt härifrån Örebro där jag bor, så mysigt med vatten o båtar.

Vi knallde omkring lite, åt god mat, och jag fick återuppliva ett kärt barndomsminne, snäckbåten !!! En båt som ligger i hamnen och säljer alla sorters snäckor som man kan eller knappt kan tänka sig, älskade att åka dit som barn, och jag trodde nästan att den var borta nu, minns att båten tog in vatten för några år sedan.

Men den fanns kvar, utökat med lite annat i sortimentet, fina handgjorda smycken och en hel del som man brukar hitta i lite mer new age inriktade butiker, stenar, drömfångare mm, och jag som älskar även sånt bara njöt.

Det blev lite inköp också, hade kunnat köpa massor om kassan hade tillåtit, men det blev lite snäckor, ett lite större pauaskal som jag ska ha en del av snäckorna i tänkte jag, en lite större sjöstjärna, en superfin ljuslykta med sand och snäckor inuti glaset.

Vi avslutade besöket med underbart god italiensk glass.

Så skönt att komma ut på en liten "semestertur" fast jag varken har semester eller att det är särskilt långt borta, men vem säger att semester betyder att man måste vara på en plats långt från hemmet.

Har inte börjat packa än inför resan, tar det i helgen, det är mest i huvudet som det snurrar av val fram och tillbaka vad som ska med eller inte, ska tvätta lite mer i morgon förmiddag, upp på stan, ska nog köpa ett par nya byxor, har rabattkupong på kappahl och favoritbyxorna finns igen, mina andra par börjar bli fula och slitna, plus lite gott till lördag då jag får fint besök av mina brorsbarn. P som är 3 år har ju utsett faster till sin bästa vän så bäst att jag sköter mig och ser till att jag har glass och fika hemma, fast det är klart han har ju beställt mackor när han ska komma till mig så bäst jag ser till att det finns.

Vi ska om vädret tillåter ut på en holme som finns här i stan, det finns ett litet tåg som åker runt och djur och lite annat för barnen, så det ska bli kul att åka dit, lillasyster är ju bara 4 månader men hon följer såklart med i alla fall, är så go nu så det är inte klokt, tur att jag har dessa små i brist på egna, bortskämda blir de, det kan inte hjälpas.

Inga kommentarer: