9 augusti 2005

9 augusti 2005 - Självförakt

varför är jag så förbannat dum och allt för ofta visar upp en annan fasad än vad jag känner innanför, allt är bra och jag är glad fast jag mår skitdåligt egentligen.

Nu mår jag inte så där jättedåligt just nu, men det har alltid varit så, jag kan inte bara släppa fasaden och skrika ut min lidande.

Känner mig i obalans idag och genast så blir jag deppigt, allt är jobbigt, inga pengar, uppriktiga sanningar försöker jag tappert ta emot utan att jag känner mig förolämpad och sårad, fast jag kan inte låta bli, fast jag tar det bättre nu, jag har hört det förut och då har jag rasat totalt, det är väl inte riktigt sant det där med fasaden, i alla fall inte mot T, men han är den enda som får se alla mina sidor, men han är också hård och uppriktigt vilket är svårt att ta, inte för att han menar illa men i självhat och ömkan så blir en vattendroppe till ett helt hav i mitt inre.

Pms är väl ordet här just nu, då sviktar jag duktigt på trampolinen mellan upp och ner.

Och för att spä på att jag känner mig som pest så har det varit en sån här kvalmig dag som får mig att få tryckande huvudvärk och illamående.

Magknip har jag också, inget slut på eländet här men jag slutar att sätta det till ord för idag .....

1 kommentar:

Anonym sa...

Pest att känna sig sådär nere... Men klämmer käckt i med "efter regn kommer sol".

Funkar det att sälja kläder på Tradera? Man kanske skulle rensa lite... ;-)