3 augusti 2005

3 augusti 2005 - Ny

månad och allt, hjälp snart blir jag ett helt år äldre men va fan, ursäkta språket så känns det ingen skillnad på 35 o 36 vilket är siffran som inträder om ett par veckor ....

Tänker inte så mycket på min ålder just nu, vet inte riktigt i vilken tidszon jag befinner mig i själsligt, det varierar väldigt ....

Någonstans i sinnet verkar jag ha en treårings nöje till lek i alla fall, fick en ny liten kompis i helgen när jag besökte en vän. Det var första gången vi träffades irl, och jag måste säga att det har varit en toppenhelg, och hennes lille son på tre år och jag blev goda vänner också, älskar att leka med barn, då kan man få låta fantasin flöda.

Min vän C som jag besökte och jag har ju ett gemensamt stort intresse, shopping o kläder, så vi tog oss några rejäla rundor i affärerna både lördag och söndag, jag gjorde av med vartenda öre jag hade, men är så nöjd med alla mina inköp, det är så härligt att få shoppa loss ibland.

Men nu är man hemma igen och sitter här, det är så kul när det händer något annat, känns så tråkigt med vardag, och nu börjar de flesta att jobba igen, har känt det som jag också har haft semester ett tag nu, men nu återgår allt till det vanliga igen, vill ha roligt, och här hemma är det inte så roligt ...

Men jag mår mycket bättre nu, försöker övertyga mig själv om att inte ha skuldkänslor för det, men det har jag, knäppt va, precis som jag inte skulle vara tillåten att må bra eller vara lycklig. Men det sitter bara i mitt eget huvud det vet jag, men det tar bort en del av glädjen att aldrig kunna riktigt unna sig att få må bra.

Hoppas kunna göra allvar av mina planer att åka över till Edinburgh och söka jobb där, får stanna tre månader med a-kassa i alla fall, kan vara värt att prova i alla fall, om inte annat så får jag ju bo och vara tillsammans med T ett tag om jag stannar där ett litet tag, vill ju helst av allt vara där hela tiden, men jag tar liksom steget en liten bit i taget, förutom att jag skulle sakna min familj väldigt mycket, vet inte hur jag ska kunna vara utan min brorsbarn en längre tid så känns det som om jag inte har något här att göra nu.

Inga kommentarer: