18 april 2007

Nystart

Efter att jag ett antal gånger har annonserat min återkomst till bloggandet så hoppas jag att nu ska jag vara tillbaka igen ett bra tag framöver.

Efter månader av datorstrul så fick jag idag gång på maskineriet igen, dator har stått klar ett par månader men jag har inte haft tillgång till bredband, helt mitt eget fel då jag legat efter med räkningarna och fortfarande gör.

Men så installerade min hyresvärd Stadsnät och efter lång väntan med framskjutna datum ett antal gånger så kom allt äntligen igång idag, som jag har väntat och jag vågade knappt tro att det skulle gå så smidigt att komma igång på några minuter, men det gjorde det så idag har jag suttit klistrad framför datorn.

Det är väl inte massor som hänt sen jag skrev sist, det har varit så tungt sista halvåret så jag orkar knappt tänka på det, har mått jättedåligt, mycket på grund av min katastrofala ekonomi.

Ett tag kändes det som allt negativt och jobbigt bara rasade över mig och jag tappade orken för det mesta, på något sätt är det som jag har en latent depression som alltid ligger där bakom och sen slår till i stormstyrka när allt blir för mycket.

Men jag är på väg tillbaka, har kämpat stenhårt med att få det någorlunda drägligt och det är inte lätt på något sätt, inget jobb i sikte heller, och nu är a-kasseersättningen nere i 65 %, och jag kommer aldrig att komma ikapp så länge jag inte jobbar, det är bara att inse det, men för tillfället så är det mest akuta löst.

Har levt på nästan ingenting nu i flera månader, har verkligen fått snålat och ransonerat både matinköp och annat, och det gör knappast humöret på topp.

Men som jag har väntat på morgondagen, då är det första gången jag får lite pengar "över" vilket egentligen inte är helt sant men inget jag bara måste betala just nu så jag ska köpa på mig lite "nödvändigheter" till dagar då det blir sämre tider igen och också unna mig något, blir förmodligen ett klädesplagg, evigheter sen jag köpte mig något nytt.

Och för att få in pengar så har jag sålt av massor ur min garderob, har knappt något som är snyggt att ta på mig, när jag går hemma så är det inte så noga men det är ju trots allt roligt att få känna sig lite fräsch och snygg ibland.

Inget roligt direkt att börja mitt nu förhoppningsvis :-) mer frekventa skrivande med men det är mycket av det som dominerat min vardag på sista tiden.

Missade tom Top Model idag eftersom jag inte kan slita mig från datorn, ska göra ett allvarligt försök att inte bli sittande hela natten, jag har ju lite att göra imorgon med min shopping, och jag har totalt tomt i kylskåpet och bara vägrar att äta havregrynsgröt till frukost (har varit min dagliga, främst frukostmat ett bra tag nu, har tröttnat men det är toppen när man är pank).

Min affär som låg i huset brevid stängde i höstas och ingen ny var i sikte tills för några månader sen, och den nya öppnar lägligt imorgon så jag tänkte rusa ut när de öppnar imorgon fm och köpa mig något gott att äta till frukost.

Ska skriva några rader till min långtborta boyfriend innan jag letar mig till sängen också, tack och lov håller det i sig mellan oss trots avståndet, men visst tär det att inte kunna ses så ofta, nu när ingen av oss direkt har någon lysande ekonomi så blir det inte så jätteofta vi kan ses, tråkigt men som det ser ut nu så dyker han upp här i början av sommaren.

Inga kommentarer: