30 april 2007

Helgen är slut ...

och det brukar ju ge lite ångest bara det, fast nu i kväll så tog jag helt plötsligt en riktig djupdykning, och som vanligt tänker jag att det är straffet för att jag har mått ganska bra ett litet tag nu, att det inte kan få hålla i sig ...

Idiotiskt jag vet men även om det inte är någon direkt överraskning att mitt inre ständigt gör dessa trampolinhopp så är det lika jobbigt varje gång.

Fast vem vet det kanske känns bättre i morgon.

Hur som helst så har helgen varit bra fram tills nu då, hade från början tänkt vara hemma men så blev det lite förtida firande av min brors sambo som fyller 30 nästa fredag, de kom över till mina föräldrar och jag kunde förstås inte motstå att träffa mina kära brorsbarn (kul att träffa de andra också förstås) så jag tog bussen ut i lördags förmiddag.

Smarrig smörgåstårta och sen lek o stoj med P o F. P, han som blir en hel hand gammal senare i sommar och jag fiskar ju tillsammans och nu när vattnet äntligen sjunkit undan en del i ån plus att vädret var fint så blev det förstås en liten tur ned till vattnet med spöna. De andra följde med (ån ligger nära mina föräldrars hus) och vi hade det riktigt mysigt, P fick som tur var upp en liten mört, som vi slängde tillbaka, jag hade napp på g ett antal gånger men fick inte upp något den här gången.

Blev kvar hos mina föräldrar tills i dag, har inget gjort så mycket, suttit i solen lite grann, läst lite, sen blev jag skjutsad hem, var skönt att komma hem till mina små flickor, jag saknar dem verkligen när jag är ifrån dem, mutade med varsin havrekudde (favoritgodiset #1) och några tomma toarullar att gnaga på när jag kom hem (inte för att de direkt hade saknat mig men jag kan ju alltid inbilla mig det :-)

Ska strax krypa i säng, en vecka att stå ut tills på lördag, ska bli kul att umgås lite med två av mina vänner och ta en tur till Stockholm också.

Därefter så är första prioritet ett besök hos arbetsförmedlingen, mina dagar är med stormsteg på väg att ta slut och nu är det aktivitetsgarantin som gäller, ska bli intressant att se vad det kan innebära.

Inga kommentarer: