26 april 2007

Shop a lot

är precis vad jag skulle vilja göra just nu, även om jag säkert emotsäger mig själv då jag inbillat mig att min shopping iver hade minskat radikalt, men nu har den tilltagit rejält, får skylla på det fina o varma vädret.

Och jag har defintivt inget att ha på mig *ha ha* en sanning med modifikation men jag tycker inget känns fräscht eller fint i min garderob.

Ska till Stockholm nästa lördag över dagen, och tänkte shoppa lite där om jag hittar något.

Har sett en hel del fint i butikerna här hemma, men dels så får jag inte pengar förrän dagen innan vi åker och även om det är samma plagg så känns det roligare att få handla dem när man är på annan ort.

Nu ska jag inte shoppa så enormt mycket, det tillåter inte plånboken alls, men ett par plagg borde det kunna bli om jag hittar det jag vill ha.

Det som jag har siktet på så här innan är:

En tunika på Å+, har köpt samma modell i svart och den är så underbar så jag vill gärna ha den i mönstrat också. A-line formad tunika med rund ringning o knytband, avskuren under bysten, sedan utställd och i tunn, tunn bomull, en sommarfavorit !

En liknande tunika som ovan fast med 3/4 ärm (Å+ varianten har kort ärm) och är i trikå från Kappahl, kändes defintivt som "jag" när jag provade förra veckan, också svart, vet inte om den finns i fler färger men svart är det jag vill ha.

Och nu har jag fått två kuponger med 30 % rabatt därifrån som ligger och bränner i plånboken, senaste månaderna har jag ju fått stå över alla tidigare kuponger från samma butik för jag inte haft råd, och visst det är ju absolut inget måste att handla för man får rabatter men visst lockar det, och Kappahl skickar ju rabatter så pass ofta numera så jag handlar i princip alltid med rabatt där.

På HM är jag fortfarande sugen på en svart jacka i militärinspirerad modell, men jag håller på att lägga ner det, skulle vara om jag får lite sålt på Budera då, det står tyvärr stilla än så länge med auktionerna, dels så klarar jag mig utan ny jacka, har en liknande i khakigrönt som jag försöker intala mig duger bra denna säsongen också men som sagt vi får se, har inte riktigt glömt den än.

Lindex - inget måste just nu, men en khakigrön tunika på generousavdelningen sneglar jag fortfarande lite på fast den är slut i min storlek, får väl kolla i stora staden nästa helg men den är inget måste om jag måste välja på övrigt som står på min lista.

Blev visst en genomgång på de butiker jag oftast handlar på, och just nu ligger Å+ etta över där jag hittar mest i min smak just nu, det går verkligen i vågor med butikernas utbud (pratar plus size avd) så favoriten varierar.

Byxor tittar jag knappt åt för tillfället även om det är det jag är i mest behov av men jag får mest ångest när jag provar och jag tänker hela tiden att jag ska gå ner lite till innan jag köper nya byxor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar