19 april 2007

Trött

Oj, känner mig helt slut just nu, får erkänna att det blev mitt i natten innan jag kom i säng igår och sen tvingade jag mig att gå upp ganska tidigt idag.

Började dagen med att premiärhandla i nya matbutiken, var en hel del folk där redan strax efter 10 när de öppnade, handlade bara vad jag skulle ha till frukost och sen fick jag väl köa i ca 15 minuter.

Efter godaste frukosten på länge så tog jag bussen upp till centrum, sprang runt lite och kollade i klädaffärer, finns en hel del just nu som jag skulle vilja ha, men jag hade redan siktet på en superfin svart tunika på Åhlens som jag inte ville missa, så den fick bli dagens lyxshopping.

Den kommer säkert bli sommarens favorit, i tunt bomullstyg, lite uringad i halsen och sen är den avskuren strax under bysten och sen lite vidare nedtill. Går ned till strax över knät.

Så den är jag jättenöjd med, i övrigt spenderade jag de mesta av de pengar som kom in på kontot idag på mat mm till mina små gerbiltjejer, hårfärg (var verkligen behövligt) och lite mer mat.

Hade verkligen önskat att jag fått tokshoppa lite, när jag provat kläder på senare tid så har jag bara blivit på dåligt humör och tappat lusten för att inget sitter bra, men idag så kändes det helt okej, kanske mest för att det var så länge sen jag kollade in kläder men också lite kanske för att jag blivit av med några kilon också.

Nu ska jag strax gå och lägga mig, ögonlocken vill bara ramla ned, somnar nog till Freja, den första i Johanne Hildebrandts Valhalla triologi som jag just börjat lyssna på.

Inga kommentarer: