11 december 2004

11 december - Oro

lördag förmiddag, sov till 9 idag också eller 8 då lokal tid, sover verkligen som en stock här, och det är så skönt.

Har varit superlugn hela den första veckan här men igår började det, kände mig lite orolig och idag så är det 100 gånger värre, blir ledsen eftersom jag inte vill känna så här, och speciellt inte just nu, känner mig trygg här och har det jättebra och då liksom tror man inte att det ska hända även om jag vet att det smyger sig på då och då annars också så varför inte nu....

Tiden verkligen flyger fram här, vill inte åka hem vilket också säkert gör att jag inte mår så bra, känner att tiden rinner ut, första dagarna var okej eftersom det kändes som mycket tid, nu har hälften av tiden passerat och det känns i magen.

Men ska försöka vara positiv, har "fallit ur" andra gånger jag varit med T så han vet hur jag kan bli, men vill ju inte att det ska vara så, känner så ofta att varför ska han tycka om någon som mig och han lämnar mig snart, även om jag vet att det inte är så illa, men vill ju bli bättre, vi har känt varandra i 4 år nu och det har gjort så mycket för mig, och T har verkligen försökt hjälpa mig mentalt med att tänka i andra banor, men det räcker liksom inte. Vet att jag måste göra det själv men det är så svårt och sitter så rotat sedan barndomen,.

Oj ser att T snart kommer tillbaka efter att ha jobbat nu på morgonen, ska ta mig ur nattdressen så jag åtminstone är klädd när han kommer, älskar annars att slöa hela förmiddagen men vi ska ut om någon timme så jag sak ta tag i det nu, men det är så skönt att sitta här vid värmen.

Det är ett annat kapitel här med värme, alla jag träffat i både Skottland och resten av Storbrittanien verkar livrädda för att värma upp sina hem, det är rum för rum, jag är väl bortskämd att ha ett varmt och skönt hem och inte ens tänker på det egentligen.

Nu är det inte så kallt, mest när jag kliver upp, men jag sätter mig här vid "brasan" ett tag och sen är allt fint.

Dags att bädda och sedan klä sig.

Återkommer vid tillfälle ....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre snart! /MiaO