19 december 2004

19 december - Hemma igen...


Big wheel Posted by Hello The big wheel som de kallar det, finns uppe vid julmarknaden på Princes street i Edinburgh, precis brevid Scott monumentet, och ja, jag har varit uppe i det, en nyårsafton för två år sedan, och det var både underbart och lite läskigt .... bilden tagen i fredags, julrushen fullt igång och massor av folk överallt, även jag som sprang omkring ett antal timmar

Anlände till mitt lilla krypin för ca en timme sen, en lång dag med resande, och jag känner mig ganska trött just nu, både skönt att vara hemma och så jobbigt och ledsamt som det alltid är när dagen kommer och allt roliga är slut.

Har haft det jättebra, var som jag skrev lite nere för ett par dagar, men det blev bättre och jag har känt mig mycket bättre än på länge, men jag kände att jag vill bara stanna kvar, har förutom min familj och några vänner inget som gör det att det finns så mycket här för mig, kanske jag vågar ta steget nu när jag inte har något jobb heller, även om jag hamnar som arbetslös i Skottland så kan jag ju lika gärna vara det där som här, ska tänka över saken och det har jag gjort i flera år iofs men det är inte så lätt att bryta gamla vanor, inte för mig i alla fall, jag har så lätt att dra mig undan det som är svårt i stället för att se det som en utmaning.

Men sen återstår alltid problemet med mig själv och min självbild, det sätter en del hinder i mitt förhållande, och jag är fullt medveten om att det är bara jag själv som kan göra något åt det och det innan det är för sent.

Hoppas veckan som kommer rullar på snabbt, ser faktiskt fram emot juldagarna, och jag kommer nog att vara hos mina föräldrar hela julhelgen

Nu ska jag ta det lugnt ett tag, innan jag kryper till kojs

Lite mer uppdateringar om min Edinburgh vistelse kommer inom kort




Inga kommentarer: