4 december 2004

4 december - Skönt liv

sitter här på lördagskvällen och har det bara så skönt, T har gått och lagt sig eftersom han jobbar och ska upp tidigt i morgon men jag kände mig inte så trött så jag är kvar uppe.

Det har bara varit så skönt att komma hit, känner mig helt lugn och jag kan koppla bort allt det jobbiga hemma, det blir definitivt inte kul när dagen kommer då jag ska åka hem igen men just nu så har allt bara börjat och jag har allt det roliga framför mig.

Torsdag eftermiddag och fredagen så tog vi det ganska lugnt och resan hit gick jättebra, inga förseningar eller komplikationer och så skönt med direktflyg.

Igår var vi ute ett tag, dels till Ts föräldrar och sen till ett shoppingcenter för att handla lite, vi ville undvika värsta fredagseftermiddagsköerna så vi var hemma igen vid 2 tiden, och tog det sedan lugnt, satt och pratade, drack cider och såg lite brittisk komedi på tv.

I morgon söndag ska vi ta en tur till Glasgow. Vi åker främst för att se en utställning med Peter Howson som både jag och T gillar, en intressant person och om inte vackra men intensiva och uttrycksfulla målningar.

Sen ska ju han och dottern P, till Glasgow på tisdag igen för att se fotboll, de är medlemmar i celtic clubben och fick 2 biljetter, och därför ska heller inte jag med, även om det funnits biljett så hade vi inte fått sitta tillsammans så jag stannar hemma, får se vad jag hittar på, kanske tar en tur upp på stan igen, var där i dag, 4 timmar tog det i julrushen, men jag var glad och nöjd när jag kom tillbaka, hittade lite kläder, och även vad jag letat efter till brorsonen, men jag åker säkert upp igen vid tillfälle. Faktum är att jag faktiskt helst shoppar själv, jag vill ta tid på mig och springa fram och tillbaka, och T pallar definitivt inte att följa min takt timme efter timme. Känns helt okej att ge mig ut själv nu, har väl blivit lite hemma i stan i alla fall.

T var och böt till nya däck idag och sen skulle hans dotter P shoppa lite så det gjorde de och jag shoppade själv på mitt håll.

Tappa visst tråden, det var om Glasgow imorgon jag skulle skriva om. Vi ska också då för fotbollen kolla in var de ska parkera, T har fått råd om ett bra ställe där det inte blir så mycket köer av en kille som tränar yngre celtic förmågor och går på samma gym, och det blir en bra utflykt på en söndag också, hörde P hade korn på ett bra shoppingcenter brevid celtic park så det blir om inte annat lite ögonshopping imorgon ....

Det blir mycket Glasgow den här gången, vi ska ju dit på måndag också, då blir det tåg och vårt mål är konserten med Beautiful south, ser så fram emot det, även om det inte slår Manics konserten en vecka senare, förstnämda band har jag sett en gång men aldrig Manics och de är en av mina största favoriter sedan många år, så det blir en verklig höjdpunkt att få se dem.

Ska se om det är något på tv eller om jag ska krypa ner hos T. Såg ett avsnitt av L word igår, intressant, de har hunnit mycket längre än oss och det har defintivt hänt saker med de flesta paren, har tjyvläst lite på hemsidan innan om avsnitten så jag visste lite vad som skulle hända, verkar i alla fall som Shane tillslut åker dit och drabbas av kärleken hon också ....

Godnatt, godnatt, jag återkommer vid tillfälle igen




1 kommentar:

Anonym sa...

Vad det låter härligt!!
Passa på att vara medveten i nuet och njuta!
*kraaam och njut åt mig med*
Jerry