7 december 2004

7 december - Skottlandsväder

klart och ganska blåsigt här idag, har haft en lugn start på dagen, T och jag var på konsert i Glasgow i går kväll, Beautiful south, och det var toppenbra ! Och ytterligare en konsert att se fram emot nästa vecka, Manics på tisdag, är mycket förväntasfull för den eftersom jag aldrig sett dem live tidigare.

Vi tog tåget från Edinburgh till Glasgow och gick den sista biten, vi var på samma ställle förra året så det gick smidigt att hitta dit, sen tåget hem och vi var ganska trötta båda två, det var fullt med Busted fans på tåget eftersom det spelat samma kväll så det var livligt på tåget.

I dag sov vi ut länge, jag vaknade inte förrän vid 10, eller 11 då som klockan skulle vart hemma, jag verkligen njuter av att jag har sovit så bra sen jag kom hit, inga problem alls att somna.

Mår mycket bättre i det hela också, det var verkligen toppen att få byta miljö, förstås att träffa T och allt här omkring får mig att må bra, skjuter väl bort en del av det jobbiga med jobbet men det får vara så just nu, måste försöka hålla mig uppe och också hoppas att det fortsätter när jag kommer hem igen, usch vill inte ens tänka på det, än känns det ok men jag vet att tiden kommer att flyga iväg och det är så hemst när jag ska åka hem igen.

Men det tar vi då, nu ska jag se om jag kan få den här konstiga mackapären till spis att fungera, är själv här i kväll eftersom det är fotboll och T med dotter hade fått biljetter och ska till Glasgow och se Celtic och Milan, hade gärna följt med men inga mer biljetter att få så inte mycket att göra. Är inte ledsen för att bli lämnad här kvar, jag behöver mycket egentid så jag tycker det är skönt med att vara ensam också, även om jag vill ta så mycket tillfälle som möjligt på samma gång när jag väl träffar T.

Ska äta lite nu och sedan får vi se vad jag hittar på.


Inga kommentarer: