28 december 2004

28 december - Lågtryck

Slog på tv:n på förmiddagen och har blivit sittande nästan hela dagen med alla nyhetsrapporteringar om katastrofen i Asien. Det känns så overkligt på något sätt, men samtidigt högst verkligt och otäckt. Kan inte låta bli att vilja ta till mig och veta så mycket som möjligt även om det berör mig så mycket och jag blir ledsen och låg.

Vet ingen nära drabbad, känns lite fel att säga att man är glad för det, men man är väl sig själv och de sina närmsta i de flesta situationer. Tänker på alla människor och familjer som har ödelagts bara så där, inte bara svenskar, utan också på alla det som lever och bor i områdena omkring där vågorna slagit upp.

Kan inte ens tänka mig hur hemst det skulle vara att vara där, förlora sitt barn, inte veta om det lever eller inte ....

Nej jag ska nog försöka koppla bort lite en stund även om man blir påmind hela tiden.

Annars har helgen varit riktigt bra, blev inte orolig eller rastlös eller något, mådde bara bra, har nog inte lekt så mycket på oh kan inte tänka på hur många år, har roat brorsonen bäst jag kan både på julafton och juldagen. Vi var ute hela familjen på juldagen och byggde snögubbe och snölykta, åkte pulka och bob och hade det jätteroligt, kanske mest vi vuxna men föremålet för allt detta kunde så klar njuta av all uppmärksamhet.

Kom hem i går eftermiddag, nästan hela familjen är förkyld och min mamma mådde illa och fick kräkas, kände nästan som jag också skulle göra det igår men det var nog mest psykiskt, känner inget av det idag, dock är jag förkyld igen och har ont i halsen, känner mig jättetrött så jag orkar inte skriva så mycket mer utförligt här just nu. Ska maila T och sedan ska jag gå och vila ett tag igen.


Inga kommentarer: