21 december 2004

21 december - Förkylt

känner förkylningen krypa på, så jag har tagit det lugnt idag, eller lugnare än vanligt kanske, inte för jag gör så mycket om dagarna nu för tiden ...

Tänkte åka upp med bussen till centrum idag igen men ändrade mig, jag gör det imorgon istället trots varningar om dåligt väder, främsta anledningen är att jag fick ca 1000 kr idag, retroaktiv löneökning för några månader jag jobbat och det utbetalas imorgon och då kan jag göra några inköp, är helpankt just nu, hade tom övertrakasserat med 44 kronor, har aldrig hänt mig förut, har ingen kredit på kortet men eftersom jag tagit ut pengar utomlands så blev väl slutresultatet detta, var mest rädd att dessa 1000 kronor redan var förbrukade eftersom min fd chef sagt att jag skulle få dem den 15:e men det hade jag inte gjort vilket var positivt. Hoppas att försäkringskassan är lika snäll och skickar mig lite pengar snart också ;-)

Har just varit ut till tvättstugan och lagt in ett par tvättar, ska försöka röja undan diverse saker som ligger på golvet och kommer från min packning, ska försöka hålla det någorlunda snyggt här i veckan så jag inte behöver ha kaos till jul, inte för jag är hemma under själva julhelgen men det är skönt ändå att ha det fint, jag fattar inte att det ska vara så omöjligt annars, jag får det stökigt hur jag än gör på nolltid efter jag städat. Har så lite utrymme också i min lilla lägenhet och mycket saker så det gör sitt till, har inte någonstans att lägga undan saker.

La mig sent igår men sov till ca kl 9, gick upp och hämtade tidningen men sov sedan vidare ett tag, gick upp igen när posten kom, blev glad för pengarna, visste ju inte hur mycket jag skulle få, bara att det inte var så jättemycket men allt är välkommet just nu och 1000 kr känns faktiskt som mycket pengar.

Ska köpa mig ett par jeans för 299 kr på Lindex för en del av pengarna, köpte ett par i somras som är helt suveränt sköna och sitter bra, lagom längd för mig också som är kort, hatar för långa jeans och hatar ännu mer att sy upp jeans. Dessa är i stretch och är lite mörkare än de jag har sedan tidigare, har letat sedan jag köpte de första för just annan färg men ej hittat något förrän igår och då hade jag inga pengar.

Så det får väl bli min julklapp till mig själv, varför blir man så sugen på att köpa saker när man inte har några pengar, inte för att jag behöver så mycket och jag klarar mig på det lilla, men trots det så lider jag när jag inte har så mycket pengar, älskar att handla saker och när jag inte kan göra det känns det lite frustrerat.

Kände mig jättelåg igår kväll och när jag lagt mig så brast det helt, snörvlade och grät en bra stund, jag bygger upp mina känslor och håller dem inombords så det måste brista emellanåt, kände mig väl ensam och ynklig nu när jag är här hemma och själv igen. Men känner mig ganska okej idag, är mest rädd för att oron och paniken ska komma när helgen kommer, ibland så orkar jag bara inte umgås med folk, även om det är närmsta familjen men det kan också vara tvärtom, vet bara att jag alltid blir så rastlös när jag är borta några dagar, förutom när jag är hos T, då känns det bara bra.


Inga kommentarer: