15 april 2005

15 april - Morrrr

hoppas verkligen att det är fint väder på gång, med sån huvudvärk och illamående som jag har haft idag, det brukar vara väderrelaterat, och här har vädret defintivt inte varit så muntert idag.

Har mest legat idag, var ute kort och handlade på affären här utanför.

Och blev så sur när jag fick ett mail från min tradera kompis C som dels hade fått lite kläder av mig och hon var nöjd och glad och det var ju bra men hon hade också fått se att någon hade i princip rakt av kopierat en auktion jag har ute, texten var min med lite ändring på storlek och vilken bank betalningen skulle gå till men annars .. och bilden kan h*n aldrig svära sig fri från eftersom jag känner igen lite detaljer i bakgrunden så jag är hundra på att det är min, och att både använda min ganska utförliga presentation och en bild med ett inlägg på baksidan av jackan med samma fotogredigering, nej det är minst en sak för mycket.

Jag hade inte haft emot att något kontaktat mig och frågat om de fick låna min bild om de säljer samma grej, men nu har jag inte fått någon förfrågan alls, och då blir jag sur :-(

Överväger att anmäla till tradera men jag har börjat att maila den andra säljaren och hoppas att få en förklaring, annars så anmäler jag , jag är den som har upphovsrätt på bilden jag tagit och enligt tradera reglerna så är det förbjudet att använda bild utan lov. Så rätten är på min sida.

Usch inte blev jag på bättre humör av det, ska sova bort huvudvärken och hoppas kunna var mer pigg och alert imorgon.

Inga kommentarer: