5 april 2005

5 april 2005 - Städlust

inte ett ord som förknippas med mig så särskilt ofta men nu har det slagit till, om än i liten skala, jag vill röja, rensa och snygga till här hemma.

Känner mig bättre från förkylningen även om jag snorar och hostar en del, lite ork har i alla fall återvänt.

Hade stortvätt igår så idag är hela lägenheten fylld med kläder hängande på alla tänkabara ställen, gillar inte när det blir så mycket, men dels var jag lite efter med det jag använder och sen hade jag släpat fram en hel del som jag ska försöka sälja och vill fräscha till det först med en tvätt. Och till saken med städningen hör också att jag helst bör bli av med allt jag släpat fram för att kunna får någorlunda snyggt. Har haft lite stiltje med med tradera jobbet men nu känner jag lust igen, och får väl ägna eftermiddag och kväll till strykning (hatar det) och fotografering och redigering så kan jag få fart på säljandet igen.

Fast det har varit skönt när det inte varit så intensivt, även om jag har tid, så tar det mycket tid att hålla på.

Har insett och det visste jag väl redan innan iofs, att jag inte kommer att bara tömma mina skåp och lådor och plötsligt få lite plats för det som ska vara kvar, jag ersätter det med nytt, det bara är så, men samvetet känns lite bättre av att jag i alla fall inte plussar på högarna allt för mycket när det förvinner saker samtidigt som det kommer nya.

Kände mig så rik efter helgen, fick 500 kr av min mamma, och idag har jag bränt vartenda öre plus lite till, att pengar kan försvinna så snabbt, men jag fick handlat en del som jag behövde, hårmousse, duschtvål, shampoo, balsam och så mycket efterlängtat hårfärg, mörk gyllenbrun den här gången, har varit lite sugen på mer rödtonat ett tag nu men nej, det blev inte så den här gången heller, inte för att jag är rädd att prova, jag har haft massor av olika färger i håret men jag vet av tidigare erfarenhet att jag kan tröttna snabbt på rött, och det mörkbruna trivs jag så bra i.

Två tiopack med vadderade påsar från Clas Ohlson (de sista de hade framme, har nog köpt upp hela deras lager nu) , är stammis där numera på deras pappers mm avdelning, men det är så mycket billigare än att köpa på andra ställen och jag orkar inte skicka i gamla plastpåsar odyl som många gör, jag betalar hellre lite mer och skickar i färdiga påsar.

Lyxade till det med att äta på McDonalds, glömde som vanligt frukosten och kände när jag kom upp på stan och gått runt ett tag att jag behövde äta, gillar ju inte att äta ute ensam men det var okej, lunchrushen var över så det var ganska lugnt.

Sen lite annan mat på ICA, och jag glömde nästan två sjalar på Wedins, en svart och en vit, med lite sydda paljetter i samma färger på nederkanterna, jättefina och halva reapriset.

Sen var pengarna slut och jag åkte hem :-)

En god kopp kaffe är urdrucken och nu ska jag se vad som behöver göras här innan jag fastnar på den här stolen.





Inga kommentarer: