3 april 2005

3 april 2005 - Glass i stora lass ...

och en hel del apelsinjuice också för den delen, känns som jag levt på det sista dagarna, har inte varit sugen på annat, har egentligen varit mest törstig.

Halsen är väl lite bättre, men jag hamnade med feber och har varit jättesnorig och törs knappt tänka på min bihålor, det känns som jag är svullen under ögonen, och det låter så där äckligt när man tar på området precis under ögat, jag bara hatar det.

Var hos mina föräldrar idag, att ta mig dit var ungefär vad jag orkade med, satt ute i solen ett tag, jätteskönt, och i det stora hela så har väl senaste dagarna varit okej, inte för att mycket har hänt då jag mest legat och sovit, men ändå ...

Försöker planera ihop vår Skottlandsresa i början av juli, jag ska åka till T, men mina föräldrar vill också åka så vi ska försöka få ihop en resa för oss alla (och mamma o pappa betalar min resa också :-), jag letar någorlunda billigt boende för dem om det nu inte är helt kört eftersom vi är sent ute, de kan ju bo hos T förstås, om han nu hinner köpa sig sin nya bäddsoffa han har tänkt att införskaffa, men de vill inte tränga sig på där så de vill bo någon annanstans, i alla fall mestadels av tiden.

Det blir nog tio dagar och jag åker väl på samma resa, hade först tänkt stanna längre själv men jag åker nog själv igen lite senare på sommaren och stannar längre, jag lyckades ju få en del tillbaka på skatten och de pengarna ska jag använda att resa för, längtar så oerhört både till T och Edinburgh och Skottland, jag blir så lugn och harmonisk där, beror förstås på att jag mår bättre när jag är tillsammans med T, men jag älskar allt kring också, mina egna små utflykter med buss och att knalla runt på stan, själv i timmar, ingen idé att ta med T, jag shoppar helst själv och visst går vi tillsammans ibland men det blir aldrig så länge, han har oftast ett mål och sedan vill han hem, medan jag med glädje far fram och tillbaka i affärerna i timmar, men jag kan också stanna till på tex starbucks ta en kaffe late och sitta och vila och njuta en stund, och inte känna sig så "turistig" heller, jag hatar det, jag vill hellre smälta in, även om det märks när jag öppnar munnen att jag inte är därifrån.

Men jag har i alla fall tappat rädsla för att prata engelska även om jag inte är superbra så är det inte farligt även om det blir lite fel ibland så jag tar mig fram utan problem. Usch vad jag längar dit, vill åka NU !

Ska kolla på mitt senast nedladdade CSI avsnitt nu, sen är det läggdags, har laddat ner en hel del avsnitt senaste dagarna när jag släpat mig mellan sängen och datorn, är också nyfiken på CSI NY men jag vill inte ladda ner något innan jag sett första avsnittet på tv, om det verkar bra kanske jag gör det. Är inte överförtjust i CSI Miami, det är lite tunt och har inte starka karatärer, men det är okej och jag gillade den nya killen som började i förra avsnittet. Men inget slår orginalet, CSI, Las Vegas gänget, men så har de ju Gil Grissom också, slutar han så kan de lägga ner, i alla fall om ni frågar mig ;-)



Inga kommentarer: