12 mars 2005

12 mars - Melodifestivalen

då var den över för den här gången, och det gick väl inte riktigt som jag trodde, inget ont om Martin men han var aldrig i mina tankar som vinnare.

Vi är ju gamla busspolare kan man säga, så där som när man var tonåring och bodde utanför stan och åkte in till stora staden på lördagskvällen för att gå ut någonstans eller bara dra på stan, då åkte vi alla lantisar hem med sista bussen, och de flesta bussarna ut från stan gick samma tid, så då camperade Martin, hans bror och vi alla andra på busstationen i Örebro. På den tiden var han lite lokalkändis och förstås redan då flickfavorit, han är lite yngre än mig så han var dels pga det aldrig i mina tankar och jag jagade bara lokala glamrockare med stort och långt hår på den tiden. Men lite kul om jag får vara lokalpatriot, och jag är lite hemligt kär i Johan Fransson också, en av låtskrivarna, för söt egentligen för min smak men jag gör ett undantag ;-)

Annars så hade jag hoppas för ett bättre resultat för Nordman, de var helt klart värt det, klart bäst enligt mig.

Men som vinnare så hade jag tippat och t om önskat (vet inte var det kom ifrån, har aldrig varit fan) att Alcazar skulle vinna, och blev lite rädd att Nanne skulle ta det, ville inte alls att hon skulle vinna, tycker om henne så det är inte det, men ikväll så hade hon inte min röst, lite synd för Shirley också, om inte Alcazar så hade hon gärna fått vinna.

Men kanske bra till slut att det blev ett helt annat, och han hade ju en snygg scenshow om inte annat och sjunger bra.

Det blir väl min recension av festivalen, orkar inte ens lista alla men med reservation att Nordman var klart bäst men kanske inte i en melodifestival ....

så skulle min topp tre se ut så här:

1. Alcazar
2. Shirley Clamp
3. Nordman ( ... men bäst ... )

Klart slut för denna gång
-----




Inga kommentarer: