20 mars 2005

20 mars - Kaffe och kokosboll

unnar mig lite extra till kaffet idag, kokosbollar är ju lätta att fixa själv men jag köpte faktiskt, och de var jättegoda.

Eftersom jag var uppe tidigt idag så fick jag sitta och vänta i flera timmar tills affären här utanför öppnade, var hur kaffesugen som helst och kaffet tog slut igår. Skulle köpa när jag var ute igår, sprang in på ica men kom hem med varken kaffe eller toapapper vilket var det som jag egentligen bara var ute för att köpa ...

Kan ibland vara utan kaffe i veckor men just nu har jag en kaffeperiod och riktigt längtar efter det flera gånger om dagen, och nu har jag då äntligen mitt kaffe, hoppade över frukosten eftersom jag blivit så hungrig så kaffet blev eftermaten kaffe istället för frukostkaffe.

Har just proppat i mig spagetti, barilla mums, jag måste säga att jag kan köpa vilken pasta som helt, min affär här utanför har flera lågprisvarianter och jag känner ingen särskilt skillnad ... utom just barillas spagetti, den är så mycket godare än annan pasta, där känns skillnad.

Äter mest fullkornspasta numera men idag så lyxar jag lite med förutom då kokosbollarna till kaffet, extra god spagetti, till min superlätta röra av köttfärs, tärnad skinka och champinjoner. Ska vara massor av lök också men jag måste ännu en gång kommit emot ratten där man reglerar hur kallt det ska vara, de var helt enkelt frusna så jag fick slänga dem och vara utan lök i maten.

Nu är jag mer än mätt och känner mig lite seg. Har varit igång både hela dagen igår och idag sen tidig morgon med att rota i förråd och kolla, maila jag allt kring min nya hobby.

Nu har jag massor av objekt att lägga ut men jag ska lugna mig lite, lägger inte ut fler auktioner idag, jag inser att det kan bli för mycket på en gång, bättre att sprida lite på det, även om det dröjer med pengar då men det kan ju vara en fördel också att det kommer lite då och då.

Har i alla fall tänkt investera i en skinnjacka, absolut inte nödvändigt och utan extra pengar ingen chans att jag kan köpa den, men jag är så fullkomligt förälskad i den, och om jag får ihop 1290 kr så ska den bli min om den nu finns kvar så dax ... Den är ljusbrun eller som jag sett att det kallas konjaksfärgad, ser lite använd ut, på lindex, så snygg !

Men egentligen så skäms jag när jag plockar i allt överflöd jag har, och vad använder jag , kanske en tiondel av alla kläder och skor, risken är ju att jag köper nytt när annat försvinner men jag hoppas lite på bättring.

Nu ska jag ta och vila lite, ha min vädringsdörr öppen och det är så skön luft som kommer in, önskar bara att jag hade en balkong, det saknar jag oerhört mycket, så att jag kan sitta ute när det är fina dagar.

Inga kommentarer: