8 mars 2005

8 mars - överraskning och självhat

blev minst sagt idag när mina pengar från försäkringskassan plötsligt damp ner i blevlådan, hade lite vagt hoppats på att få dem till slutet av månaden, och hade planerat ett besök för att försöka skynda på, så skönt att det ordnade sig ändå, det går iofs direkt till räkningar men skönt att bli av med lite i högen ....

Nyser ett hundratal gånger om dagen känns det som och snuvan rinner, kan aldrig denna förkylning gå över, förra året så var det likadant, efter enträget tjat från min mamma så ringde jag tillslut vårdcentralen och fick lite råd till att börja med, strax därefter så helt plötsligt släppte det och sen under våren och sommaren så var det bättre, men nu är det så där igen, det känns som det aldrig går över.

I övrigt så känner jag mig bara så ful och fet och äcklig just nu, hatar verkligen min kropp, tittade mig precis i spegeln och inser att mina feta överarmar definitivt inte blivit bättre, snarare sämre när man verkligen kollar in fettet som hänger. Pga detta så visar jag mig aldrig i överdelar som inte täcker det värsta, lite jobbigt när det är jättevarmt, jag klär mig helst i lager på lager eftersom jag dels alltid måste dölja mina överarmar plus att jag bara måste har något som går ner över höfterna, och till det så vill jag ju ha fina toppar, och det är inte alltid så lätt att kombinera, löser det oftast med att ha ett långt linne under och sen kan jag ha en kortare topp över.

Törs bara inte väga mig just nu, känner mig som jag gått upp jättemycket men mina kläder som är min främsta måttstock sitter inte snävare eller så, det är väl mest känslan av vanmakt över detta som kommer upp med jämna mellanrum som gör att det känns värre än vanligt.

Inga kommentarer: