18 mars 2005

18 mars - Stressad nasare

Det här skulle jag egentligen skrivit igår men det gick bara inte, pg a bloggen krånglade och inte ville publicera vad jag skrivit.

Men så kan det vara, idag är det i alla fall fredag, jag är tidigt uppe, vaknade vid 7, sovit i natt, men känner mig ganska trött och snuvig just nu, har lite kaffe på gång som kanske kan pigga upp.

Har lite att göra idag så jag vill inte bara gå tillbaka till sängen även om det lockar, har stor tvätt kl 12, som bara måste göras nu så jag kan inte hoppa över igen, eftersom jag bor så litet så blir några stora kassar med otvättade kläder i vägen och jag är i stort behov av lite städning här också.

Upptäckte bara att när jag i onsdags skulle gå ut och boka tvättstugan att mitt tvättkort var spårlöst försvunnet, jag brukar alltid lägga tillbaka det direkt i plånboken där jag vanligtvis förvarar det när tvätten är klar. Men nu fanns det inte där, och jag letade i väskor och jackor och i hela köket men inte något litet kort ...

Skulle inte förvåna mig om det helt plötsligt kommer fram om jag nu inte tappat det, men jag hade inte tålamod att fortsätta leta så jag gick till områdeskontoret här och fick med skam *ha ha* erkänna att jag slarvat och tappat bort mitt kort och be om ett nytt, ett utslitet får man utbytt utan kostnad men i det här läget så visste jag att det skulle vara en avgift, så jag fick spendera mina sista 50 kr på kortet, men kände mig nöjd ändå, känns nästan fånigt att berätta men bara en sån "liten" grej som att gå och be om nytt kort kan vara för mycket och jag bara skjuter fram det och jag hade väl slutat med att drunkna i all min tvätt här ;-)

Annars kan jag bara säga att mitt nya "arbete" som tradera försäljare går över förväntan bra, blev tom stressad i går kväll när lite toppar jag letat fram och satt ut gick åt på en gång, jag lägger alltid ett lågt pris så jag tjänar inte massor, och har ett köp nu pris vilket jag gillar eftersom det ger mer snabba pengar och auktionen bryts direkt. Och det var just det som hände och då ska det skrivas vinnarmail, och sorteras ut vem som ska ha vad och paketeras för att skickas, phu, jag insåg för några dagar sedan att jag inte ska lägga alla auktioners slut på samma datum utan försöka sprida lite, så att det inte blir så mycket på en gång, nu kanske jag inte har så många auktioner ute på samma gång som just nu, men jag vill ju få in så mycket pengar som möjligt så snabbt som möjligt.

Nu har jag ju tiden så det behöver inte bli så stressigt, men jag stessar så lätt upp och mår inte bra av det så jag ska försöka hitta en bra balans.

Ska skicka några paket idag också, så skönt att bli av med lite grejor, nu har jag mest sålt skor till att börja med, och jag skäms egentligen när jag letat fram alla dessa par som inte är använda och tar upp utrymme, för att inte tänka på hur mycket pengar det egentligen är, nu får jag bara tillbaka en bråkdel men när jag inte kommer att använda och nästan ångrar nu att jag faktiskt slängde ut en del saker tidigare som jag bara inte visste var jag skulle göra av som jag kunnat sälja nu istället.

Var lite irriterad igår eftersom jag sålt grejor för nästan 400 dagarna innan på köp nu och inte fått varken respons eller pengar från någon av dem, men jag måste ha lite tålamod, jag sätter 5 dagar för betalning så jag kan inte klaga egentligen, men de första auktionerna jag sålde betalade omgående men alla är väl inte så, kanske idag när barnbidraget kommer att det rasar in några kronor från mina köpare.

Har till att börja med fått investera i vadderade kuvert, tjock tejp odyl så jag är inte särskilt rik än.

Usch nu pratar jag som om jag bara ser pengar och det är inte meningen, men jag är så glad att kunna hitta en om än liten inkomstkälla för extrapengar, behöver egentligen först och främst prioritera räkningar jag ligger efter med om det blir pengar som räcker, men vill ha lite att leva för också, inga stora utsvävningar men inte behöva samla i hop enkronor till mat när det är dåligt.

Solen skiner in på mig, så skönt att det inte snöar idag, kaffet är klart så jag ska dricka det nu och kolla lite andra sidor.



Inga kommentarer: