24 mars 2005

24 mars - Lite skön shopping och stressade pensionärer

Just hemkommen från en runda i centrum.

Och gud va skönt att komma hem även om vädret har varit ljuvligt och jag faktiskt fick se att min vårkavaj hängde i hallen, trodde jag lagt ner den i förrådet när jag bytte till vintergarderob och kände nej jag vill inte gå ner, så förutom att jag inte var på humör alls när jag vaknade så var det ett stort plus så där i början av dagen.

Har ju väntat på idag ända sedan jag bestämde mig att jag skulle göra ett speciellt inköp, blev fullkomligt störtkär i en skinnkavaj på Lindex för ett tag sedan, men insåg då att jag inte skulle få råd med den, har sen gått och suktat ett tag, kollat in den och vilka storlekar som var kvar.

Sen började jag ju med Tradera och har fått in lite extra pengar, på ett sätt synd att bränna dem på en gång, men sån är jag, kan inte spara ett öre och speciellt inte om jag har något i huvudet som jag går och tänkter på.

Så det skulle bli kavajen, och hade också sån tur att 30 % kupongen från Lindex gällde tom idag, så då skulle den bli ännu billigare, kostade 1290 kr från början, ganska bra pris ändå tycker jag, och med rabatten under 1000 lappen.

Glömde att jag köpte en beige munkjacka också på Lindex, var tvungen att kolla kvittot igen för att jag tyckte att det blev billigare än jag tänkt, men med min huvudvärk så orkade jag inte tänka när jag stod där i kassan, ser nu att det står att kavajen kostade 999 kr och sen 30 % rabatt, prislappen säger fortfarande 1290, men inte mej emot, då kostade den inte mer än ca 600 kr, och jag fick nästan munkjackan "gratis" då jag hade räknat med att betala ungefär 300 kr mer, åh då blir jag ännu mera nöjd :-)

Men som sagt när jag vaknade kände jag mig trött och nere, inte lust alls att ens klä mig eller gå ut bland folk, men shopparen i mig vann och jag tog mig ut och upp med bussen, tog ut pengar, och sen ett djupt andetag för att kavajen skulle finnas kvar, och ja det fanns två stycken i min storlek, och den jag ville ha som såg lite sliten ut fanns, den andra i samma storlek såg mer jämn ut i färgen och var inte lika snygg.

Provade och den var SÅ snygg på, den är ljusbrun eller konjak eller vad de vill kalla det, med lite färgskiftningar i skinnet så den ser lite använd ut, jag är så glad att jag köpt den.

Hade sett en snarlik lite tidigare som jag tyckte var så fin, men den fanns bara i små storlekar, jag behöver lite mer än så, och att deras avdelning för stora storlekar fick in den var helt underbart.

Så nu har jag ny snygg jacka, köpte också en jättefin väska, impulsköp och jag lite ångest eftersom den var lite dyr, men ack så snygg.

Hämtade också ut paket, trodde det skulle vara två par caprijeans men riktigt sån tur hade jag inte, det var två t-shirtar och en munkjacka, hade skickat efter ett par av dessa jeans tidigare men de var för stora, men så fina och mjuka i tyget, så jag beställde ett nytt par i en storlek mindre plus ett par i blått. Hade skrivit det på retursedlen och nu blev jag lite nervig att de ej sett det.

Kunde inte hålla min nu när jag kom hem, vill ju inte råka ut för att de inte kommer och sen är slutsålda, men allt var okej, de hade just gått iväg så jag ska få dem i nästa vecka, åh min vårgarderob är riktigt fin nu !

Två rullar tråd, grått och brunt lyckades jag också komma i håg, har varit på gång så länge men glömmer alltid.

Lite påskgodis till P, sen tror jag att det var allt förutom lite mat då.

Höll nästan på att glömma vad jag nämnde i rubriken nu när jag frossar i shopping, men jag råkade ut för flertalet äldre människor idag som var vresiga och sura och klagande.

Blev bara så irriterad, de första var två damer i kön på Lindex, de kommenterade de flesta omkring sig och ett litet barn i barnvagn som skrek fick dem att riktigt gå ut och tala och det HÖGT om alla dessa utlänningar och deras alla barn och barnbidrag de får fast de inte jobbat ihop en krona för det (det var en mamma av utländskt urspring med ett lite barn i vagn och en flicka kanske 10 år som de gick åt).

Och sen att det gick så sakta i kön, och vad folk köpte, stubinen var ganska kort i dag så jag var nära att vända mig om och snäsa åt dem men det gjorde inte jag.

Allmän trängsel överallt en dag som denna, jag råkade också putta till en dam dock ej pensionär när jag valde jacka, jag var ensam där när jag stod där först och hon hade smitit in bakom ryggen bakom mig och tittade på en blus, det var trångt just där så jag gick inte ens bakåt utan vände mig bara åt sidan för att gå iväg och råkade då putta till henne, inte hårt, och hon skrek MEN ! och blängde surt på mig, och jag så förlåt det var inte min mening att putta till dig, men hon sa inget utan gick iväg med sur min, såg hon vände sig lite när hon gick och jag kom efter så jag fick fler sura blickar av henne.

Och sen på bussen, orkar inte ens dra historien och tillslut på ICA, då ett pensionärspar trodde ett yngre par skulle tränga sig före dem i kön som de inte ens stod i, och killen bad om ursäkt och sa att han inte noterat att de faktiskt stod i kön, och mannen så nu kommer jag inte ihåg allt men det gick ut på att det visste du visst att vi gjorde. Egentligen så trängde de sig eftersom det stod folk i kö efter dem och de kom från sidan, men ingen annan ville väl säga åt dem,

Nu menar jag inget illa om äldre, jag har många samtal på bussen och annat med jättegulliga äldre och andra jag känner och inte känner omkring mig, men idag var det de som stod för det som fick mig att tappa humöret.

Nu med lite mat i magen, kaffe och en liten vila kanske så ska det nog kännas bätte, behöver städa i dag men vet i sjutton om jag kommer mig före, känner mig mest obekväm och äcklig och huvudet värker, det är mens på gång så det är säkert det som gör att mitt humör sjunker och jag känner mig så här.

Ännu en gång så önskar jag Glad Påsk !!!!

Inga kommentarer: