4 mars 2005

4 mars - hunger

jisses vilken rubrikfattigdom, men jag är faktiskt jättehungrig och kan knappt tänka på annat just nu, som vanligt så upptäcker jag helt plötsligt att magen skriker och att jag inte ätit på hela dagen.

Och idag så gick jag upp klockan 11, tidigt för mig den här veckan, sover dåligt igen och är hur trött som helst på dagen.

Idag har det blivit en tur på stan, hade så när slut på mina tabletter och behövde hämta ut mer på apoteket, och receptförnyelse via telefonsvarare verkade ha fungerat, gillar inte att prata in meddelanden så där annars. Fick en storförpackning den här gången och i princip alla mina pengar gick åt, visst så sparar jag en del jämfört med att hämta ut varje månad och nu behöver jag inte gå dit på tre månader heller om jag inte ska hämta ut något annat förstås, men det blir alltid sp deppigt när plånboken blir tom, tack och lov att jag får pengar nästa vecka, men de lär försvinna lika snabbt eftersom jag har i princip alla räkningar att betala som redan borde varit betalda ...

Hoppas bara att försäkringskassan orkar bemöda sig med att betala ut mina två sjukveckor till kommande månadsslut, men det är kanske för mycket att hoppas på, får nog försöka stöta på dem snart och hoppas att det kan ge verkan.

Strosade runt i lite affärer när jag väl kommit mig ut, skönt väder idag också, jag har hållit mig inne när värsta kylan var nu verkar det vara lite mer uthärdligt. Hittade mycket fint som kan läggas till "när jag får pengar" listan, men den ljusbruna skinnkavajen på lindex kan jag nog bara drömma om, kommer definitivt inte att få råd att köpa den :-(

Skrapade ihop lite tomglas och köpte köttfärs, hade riven ost i frysen som jag tagit fram, gjorde ostbollar och lade i mellan två lager av köttfärs, ungefär som en dubbel hamburgare och till det klyftpotatis, känns nästan lite som sista måltiden, får leva på vad skåp och kylskåp kan erbjuda närmsta veckan nu, tippar på att det blir mest pasta.

Roligare än så här blir det inte idag, imorgon blir det melodifestival och kors i taket, jag har lyckats få hit D och en av hans vänner hit, de är definitivt inte melodifestivalmänniskor (officiellt då) men de kommer säkert att tycka det är kul.

Så morgondagen får starta med lite städning så att det i alla fall finns sittbara platser här, hatar mig själv ibland, jag kan inte hålla mitt hem rent och fint många dagar i taget.

Inga kommentarer: