16 mars 2005

16 mars - 14 frågor + lite till ...

Fy vilket väder, ja, jag måste som vanligt ge utlopp för lite negativitet, annars så känns det ganska bra idag, vilken rent ut sagt djävla skillnad det är när man har sovit gott en hel natt, just nu så har jag någon sorts varannan natts sömn, och jag tycker att jag är okej de dagar jag inte sovit på hela natten men visst märker jag skillnaden när jag har sovit istället för att ha suttit uppe med tetris eller favoriten för tillfället alchemy, om inte annat så behöver högra handen och armen vila, har musarm :-) just nu efter allt klickande när jag spelar.

Ska ge mig ut i snövädret fast jag inte vill, men har lovat att skicka ett brev och har inga frimärken så det är bara att bita i det sura äpplet och ta sig i kragen (sen tog det stopp med ordspråken eller vad kallar man dem, just nu står det still i mitt lilla huvud).

Premiär för att svara på frågor här hos mig, läser mer än gärna hos andra som jag så ofta besöker men har aldrig svarat själv, så nu slår jag till.

Hittat hos flera så jag ger inget ursprung.

~~14 FRÅGOR~~

1. Öppna en bok du har i närheten, slå upp sidan tolv och citera den fjärde meningen.

" Hon förenade en stark känsla för sociala frågor med en närmast aristokratisk stil som var sällsynt i det fattiga, bidragsberoende småhusorådet där hon bodde" . Ur Nattens Barn av Traci Lords . (Om hennes mormors mor).


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan. Vad rör du först vid?

En strykbräda.

3. Vad har du på dig just nu?

Svarta mjukisbyxor med vit revär på sidorna, svart bomullslinne, ljuslila fleecejacka, mörklila trosor och vit BH med mönster i olika rosa toner, svart,blå och vitrandiga strumpor med nalle puh på.

4. Vad finns på väggarna i rummet du sitter i?

Skäms nästan, det är lite dåligt med mina väggar, har inte återställt riktigt efter tapetseringen, men det beror mycket på att jag letar nytt till väggarna. Plus att jag inte satt upp de tavlor jag har....

Men just nu finns i alla fall, en affisch här över datorn, Vincent Van Gogh - detail from Irises, 1889.

Bakom mig (har bara ett rum i lägenheten förutom kök o badrum) en liten tavla med en nattvy över Edinburgh Castle, två solar i olika storlekar i guldfärg (samlar på solar).

Över sängen två ikoner med kristet motiv (är inte kristen men har fått dem och de är jättefina), en liten drömfångare som hänger under ikonerna och en större drömfångare vid andra väggen som sängen står mot (har sängen i en alkov tillhörande resten av rummet).

Till sist två speglar, en större och en mindre som är utformad som en sol och mest som dekoration.

Det blev ganska mycket ändå tillslut :-)

5. Hur ser det ut utanför fönstret?

Det snöar.

6. Vad har du för bakgrundsljud just nu?

Radions P3. 11 nyheterna.

7.Vem sov du senast tillsammans med?

Min T.

8. Om du ska ge bort blommor, vad väljer du?

Gärna tulpaner.

9. Har du någon gång haft på dig pyjamas ute bland folk?

Nej, men ofta i mer myskläder men det kanske inte räknas.

10. Vilka är dina tre favoritsaker i sovrummet?

Har ju inget direkt sovrum, men det är i alla fall en liten avskild del av rummet, sängen, mina lådor med smycken och stenar, böckerna i bokhyllan.

11. Vilken färg har du på duschdraperiet?

Mörkblått.

12. Vad finns bakom dig?

Resten av rummet :-) Precis bakom mig är tv:n, sedan två tvåsits soffor, ett bord, min stereo, en cdhylla, en stor byrå. Sedan finns ju sovdelen bakom mig till vänster, en säng, en låg byrå, en bokhylla.

13. Har du någon gång använt Tradera?

Oh ja, är nyfrälst, handlade lite förra sommaren efter att ha varit ebay galen, men nu handlar jag inte så mycket, har precis börjat sälja lite av mitt överflöd, och det är jättekul, pengarna rullar in ha ha ha ....

Men jag köpte faktiskt precis en silverring med en sittande buddha som motiv *jättefin*.

14. Favoritfika på café?

Kaffe och gärna en macka till det.



Inga kommentarer: