10 maj 2007

Aktiverad

då var man inne i aktivitetsgarantin då, var till arbetsförmedlingen igår eftersom jag bara har ca 10 dagar kvar på mina andra stämplingsperiod och då är det ju defintivt slut sen.

Gick smidigt och jag träffade en trevlig kille, som alltid så blir jag ju nervig när jag iväg på något sånt, fast det kändes ändå inte så farligt, hade gärna haft lite mer förhandsinformation innan, och det hade jag väl kunnat ta reda på, men dels så känns det mer eller mindre hopplöst att få tag på min handledare, och ringa af jouren kommer jag mig bara inte före med, inte gå in och fråga på af heller.

Men jag hittade lite info på nätet, något från andra i samma situation på ett forum och det kändes inte lika skräckfyllt efter att ha läst det, så inga vanföreställningar om att tvinga mig att sätta mig och direkt ringa runt och erbjuda mina tjänster som aktivitetsgaranti arbetare, vilket jag frukar mest, hatar att göra sånt, det ger verligen ångest om något.

Trodde att jag skulle få gå mina stämplingsdagar ut men han var snabb o ville ha in mig direkt, och det är väl okej, det jag oroar mig mest för är att jag kommer att få vänta ca en månad på betalning eftersom utbetalningen sker månadsvis istället för varann vecka som jag har nu, men jag får bara tänka att det ordnar sig.

Och när jag väl kommit in i det så är månadsbetalning bättre, jag har inte lyckats vänja mig vid dessa fjortondagars utbetalningar, jag tycker det är svårt att fördela pengarna över hela månaden då.

Nu ska jag tillbaka om ca två till tre veckor, få en ny handledare (af killen igårs kommentar när jag berättade vem jag hade nu var, jaha ja ... han är här någon gång då och då .. så jag har inte haft helt fel när jag saknat hans närvaro) och få veta mer om vilka alternativ jag har.

Något krasst så känns det tråkigt att allt det här hamnar mitt i sommaren, jag vill ju ha några veckors ledigt då jag har lite planer, men vad jag förstått så har man rätt till fyra veckors semester så om jag är i åtgärd i juli så får jag försöka ordna med några veckors ledighet där.

Inga kommentarer: