4 maj 2007

Klippt igen ..

åh visst är det underbart med lukten av nyklippt gräs, känns ända in hit efter att de har klippt gräsmattan här utanför.

Blev plötsligt sådär jättetrött så jag skulle vilja gå och lägga mig en stund, men det får bli efter tvätten, velade om jag skulle tvätta eller inte, ingen lust men nu är det påbörjat i alla fall, och kl 16 så har jag träff men en riktigt snygging i mitt tvättrum *hi hi*, fast han vill förstås bara hämta sin tvätt ur torktumlaren, han såg så desperat ut när jag kom och skulle börja tvätta för att hans tid var ute och han inte hunnit få tvätten torr, så snälla jag lät honom använda tumlaren på min tvättid.

Och jag som skulle diska och plocka undan så det ser lite snyggt ut här till helgen har ingen ork alls för det, fast ... jag ska ju vara borta större delen av dagen både i morgon o på söndag så visst kan jag strunta i det fast det känns skönt att komma hem till ett hem i ordning, fast ganska motsägelsefullt om man tänker att jag är hemma alla andra dagar och inte gör något åt oredan då.

Får väl boka in något besök här hemma så jag får lite fart, brukar vara det enda som biter på mig när det gäller städning nuförtiden.

Inga kommentarer: