12 maj 2007

Shoppinglista

sitter här och försöker få till en lista över dagens matinköp. Inte för att den kommer att bli särskilt lång, men jag är helt värdelös när det kommer till inköp av just mat.

Eftersom jag både bor själv och har ett ganska pyttigt kylskåp med minimalt frysfack så går storinköp bort direkt, och jag har lagt mig till med att handla mer eller mindre vad jag känner för, dag för dag.

Kanske inte det mest ekonomiska men jag har så himla svårt att planera och nu när jag har min mataffär tillbaka här utanför knuten så inspirerar det knappast till veckohandling.

Men hur jag än gör, förutsatt att jag då inte skrivit en lista så vimsar jag alltid omkring när jag kommit in i affären, vad är jag sugen på, vad ska jag köpa, hur mycket pengar har jag ... ?

Det är tom så att mitt beteende ovan gör att jag faktiskt försöker handla för flera dagar bara för att jag tycker det är lite pinsamt att irra omkring allt för ofta i hemmaaffären där de som jobbar där väl känner igen mig.

Och ännu hemskare är kanske att jag också allt för ofta väntar med att handla tills jag är hungrig och då ska det helst vara något som går snabbt att laga till också, och då är det ännu svårare att tänka ut vad jag vill ha.

Så nu ska jag göra ett försök med att tänka ut vad jag ska ha innan jag går ut, idag något till mitt kvällsmål, har lite spagetti o köttfärsås kvar i kylen sen igår som blir mitt huvudmål nu mitt på dagen (nja det är snart eftermiddag ser jag nu och jag som var uppe redan kl 8 idag ..) och eftersom det är lördag och ESC också så vill jag ju ha något extra smarrigt.

Tål att tänka på, popcorn ska jag ha det vet jag redan och en Coca Cola zero, jag har förresten nästan vant mig av med just Coca Cola, dricker det högst en gång i veckan och det är lite för mig som konsumerat minst en 1 1/2 liter per dag de sista åren, och det går riktigt bra att vara utan, dricker mest vatten nu.

Vet inte om jag inbillar mig men jag som enbart hållt mig till Coca Cola light i många år tycker att den nya zero smaken är ett snäpp bättre än light, smakar mer cola och inte bara sött som lighten gjort på senare år.

Läste någonstans att det är sötningsmedlet som gör det, light gick ju över till sucralose och zero har aspartam som light hade innan, plus att den senare marknadsförs som "killdrickan.." ha ha då är väl cc light en tjej dricka då får jag väl anta, skit detsamma jag får väl bejaka min manliga sida då jag dricker "manlig" light cola.

Inga kommentarer: