13 maj 2007

Fiskelycka

jag kanske inte tål frisk luft eller ... nja så illa är det nog inte men efter en dag då jag varit utomhus i mer lantlig miljö större delen av dagen så är jag dödstrött.

Åkte ut till mina föräldrar i förmiddags, hade tur att få skjuts så jag slapp ta bussen, men fick ju på köpet med två allerta brorsbarn.

Efter en stunds stojig lek så åt vi god mat, sen var det fiskedax, det är nästan oundvikligt nu att vi ska ner till ån och fiska en stund, tror i och för sig att en stor del av P´s entusiasm består av att det är så roligt att hålla på och peta med pinnar mm vid vattnet.

Vi var nere P och jag lite över en timme, det nappade bra, vi fick upp några mörtar som vi slängde tillbaka, sen började det regna ganska kraftig och vi gick upp till vår "koja" som är under en stor gran, och där kom inte regnet in så vi var inte så jätteblöta ändå så länge vi var kvar, sen efter lite mer metande i regnet så gav vi upp för en stund, vi skulle ju lägga i båten idag också var det tänkt så vi gick tillbaka för att invänta de andra.

Efter lite fika och avklädning av blöta kläder så gick hela familjen ner, dvs mina föräldar, min bror, andra broderns sambo, jag och P o F (barnens far var var hemma och lade nytt golv i deras kök) jag fick gräva lite mer mask innan vi var klara att gå ner, båten gick ganska lätt att få i vattnet, ingen provtur idag dock, blir ev på torsdag om vädret ser bra ut.

När vi sen kom tillbaka hem till mina föräldar efter andra fisketuren så var vi alla mer eller mindre lortiga, var ganska lerigt där nere, och jag som alltid ska klanta mig halkade i slänten som går ned till vattnet och blev lerig hela jag.

Borde ju haft ombyte med mig men det hade jag inte förstås, blev ganska okej ändå när det torkat så jag kunde borta av det värsta och jag fick skjuts hem så jag behövde inte visa upp mig bland andra bussresenärer och andra som jag ev hade träffat på längs vägen.

Lade mig på sängen några minuter och nu känns det bättre, ska nog orka hålla mig på benen några timmar till, fast det blir väl som vanligt, när jag kommer över tröttheten så blir det snarare att jag sitter uppe till mitt i natten istället, ska göra mitt bästa för att komma i säng efter Wallanderfilmen ikväll, alltid bra att börja veckan någorlunda pigg.

Inga kommentarer: