21 maj 2007

Jodå

det gick väl bra idag med af mötet, fattar bara inte varför jag måste ha sån himla måndagsångest.

Det var ju ingen större skillnad från förra besöket som jag gjorde utan några större problem, men idag, ja redan igår kväll så satte ångesten in, hatar att börja veckan med något jobbigt.

Hur som helst så har jag valt att prova på att jobba på Röda korsets secondhand butik, och börjar omgående.

Gick dit och pratade med ansvarig direkt efter af mötet och det verkade bra, och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ha ett sånt jobb som "riktigt" jobb så jag bestämde mig direkt, får se hur länge det blir dock, men känns helt okej att prova på.

Lite pirrigt bara att jag ska dit redan imorgon och börja men jag hade dels ingen ursäkt att fördröja det och de verkade pigga på att få mig dit så fort som möjligt.

Så kl 8 i morgon bitti ska jag vara där, och jobba till kl 16.00 om dagarna, någon dag kan bli från kl 10-18 och även lördag om jag vill, och det kan jag väl tänka mig mot att man då får en ledig dag i veckan istället.

Ska gå och lägga mig snart, slut på nattsuddandet nu när jag måste gå upp vid 6-6.30 tiden, och matlådan med spagetti o köttfärsås står klar i kylen.

Är nöjd med läget också, det fanns två andra secondhandbutiker, myrorna och bra o begagnat som också fanns som alternativ, och myrorna ligger i och för sig centralt det också men jag tror de inte var i så stort behov av personal just nu, och den andra där jag iofs gärna hade jobbat då det är mycket fina saker och trevlig personal av vad jag sett vid tidigare besök, men det ligger en bit utanför stan och de har bara öppet för allmänheten två dagar i veckan, jobbar ju gärna ute i butiken oftare om det går, och där kanske jag inte ens fått vara ute i affären alls utan bara plockat upp saker.

Sen fanns det några mer "pepp" alternativ hos bemanningsföretag mm, men det lät inte riktigt lika lockande, nu ska af ändra lite och byta samarbetspartner så det kanske kommer upp något annat jag vill prova senare, om jag nu inte får något jobb förstås ..

En del av mig tänker att varför sa jag inte att jag ville börja nästa vecka, för jag skulle ju bara dit i första hand och kolla vad det innebar men samtidigt så vill jag ju gärna vara där och har ingen anledning att bara fördriva tiden här hemma tills nästa vecka eller när det nu skulle ha börjat.

Inga kommentarer: