15 maj 2007

Hängt

framför datorn sen strax före 9, ska tvinga mig av stolen och in i duschen snart, och idag bara måste jag städa av lite här hemma, och bättre att börja nu än att inse att dagen snart är slut och sen skjuta upp det ytterligare några dagar.

Vet ju inte riktigt vad som händer efter nästa måndag heller, ska på möte med min af handledare, om jag ska komma igång med någon form av "aktivitet" nu direkt eller om det dröjer, hoppas jag får tänka lite på vad jag vill göra om jag nu inte hittar något direkt jag känner är rätt för mig, för jag antar att jag i första hand ska vara aktiv i någon form av åtgärd så snart som möjligt parallelt med jobbsökandet.

Ska skriva två ansökningar senare idag, ett av jobben känns sådär halvbra, inte riktigt mina kvalifikationer men det andra, ett mer uttalat allround kontorsarbets skulle passa mig riktigt bra. Det första satt jag och funderade på efter att ha hittat det hos af på nätet, tänkte nää .. men när jag sen hämtade posten så hade jag fått det skickat som ett arbete att söka från af så då har jag ju inget val.

Om inte annat så har jag nog fått mer uppmärksamhet från af och handledare på den veckan jag varit inskriven i aktivitetsgarantin än de två första åren jag varit arbetslös.

Känns bra, även om jag inte önskar mig någon som flåsar mig i nacken hela tiden men ändå, egentligen skulle jag ha klagat på min förre handledare för honom kände jag bara att jag jagade utan resultat när jag väl behövde fråga honom om något, visst det finns ett journummer eller vad man ska kalla det man kan ringa och få hjälp o råd, men då jag något nervig för att bli avstängd (ja, jag tänker alltid det värsta) inte hade fått någon ny handlingsplan eller ens tid för att upprätta någon när tiden rann ut, vilket tidigare hade varit så viktigt att passa satta datum i, så fick jag efter en efterlysning på min lokala af (efter att ha sökt handledaren ett antal ggr, per tel o mail) till slut tag i denne herre med svaret att handlingsplanen inte var prioriterad längre, men hur skulle jag kunna veta det ...

Nej nu måste jag verkligen sätta fart här, borde gå ut en stund också, idag ser vädret mycket bättre ut, igår var det allmän seghet o trötthet här, både hos mig och gerbiltjejerna.

Sen har lillebror förresten ett par fina gratis Hultquist örhängen på väg till honom (liknade modell som bilden i föregående post men med hjärta istället).

De ska ju såklart hamna hos mig sen, kom på att jag har ju ett halsband som nästan är en exakt kopia av ett just från Hultquist med hjärthänge som skulle matcha fint till dessa hjärtörhängen.

Fanns bara ett ex kvar också av örhängena , så bäst att passa på, gratis är gott sägs det ju ...

Inga kommentarer: