20 maj 2007

Boklistan Maj 2007

Senast Lästa (alt. lyssnade på) böcker:

1. Skumtimmen - Johan Theorin
2. Systrarna Hietala novell - Åsa Larsson
3. En man med litet ansikte - Helen Tursten
4. Snöstorm och mandeldoft novell - Camilla Läckberg
5. En helt annan historia - Håkan Nesser
6. Människa utan hund - Håkan Nesser
7. Tyskungen - Camilla Läckberg

kommentar: ett gäng böcker av främst gamla favoritförfattare, plus en ny bekantskap i Johan Theorins Skumtimmen.

Samtliga på dagens lista är cd/mp3 böcker, just nu känns det skönt att lyssna, fast jag börjar sakna att ha en bok att läsa och bläddra sidor i, det är en speciell känsla att få en ny bok i sina händer och det vill jag absolut fortsätta med.

Helen Tursten var väldigt efterlängtad och jag gillade historien, men som vanligt så tar det slut alldeles för fort ..

Hittade några korta noveller från Åsa Larsson och Camilla Läckberg, Åsa Larssons gillade jag skarpt, hon står för övrigt högt på min deckardrottninglista.

Camilla Läckbergs novell är okej men hennes övriga böcker är klart bättre. Den senaste Tyskungen har jag skrivit om i egen recension.

Håkan Nesser har jag bara läst enstaka böcker av förut, favoriten är Skuggorna och regnet, Van Veeteren har jag mest stiftat bekantskap via filmatiseringarna.

Krimnalinspektör Barbarotti som figurerar i hans senaste böcker gillar jag och fler böcker med honom kommer jag defintivt att läsa.

Till slut då Johan Theorins Skumtimmen, en mycket trevlig ny bekantskap, gillar historien skarpt och vill väldigt gärna lästa mer.

Inga kommentarer: