12 maj 2007

ESC .. heja .. .

ska väl skriva några rader om kvällens stora händelse, för den räknas väl till det ändå, och det tycker även jag även om jag inte är någon stor eurovision song contest entusiast.

Fast jag gillar ju the Ark så det känns lite extra kul att titta i år, hoppas de kommer på topp 10 plats, vem som är bäst eller vinner vet jag inte alls, har inte hört alla låtar och det jag mot förmodan brukar gillar hamnar sällan i topp så jag spekulerar inte om vinnare här.

Slötittade lite på semin tidigare i veckan, och hjälp, där var inte mycket jag gillade, Serbien var väl den som jag tyckte lät ganska bra, i övrigt där inget som jag gillade vid första lyssningen i alla fall.

Men en som jag hört och gillar är Finlands bidrag, den typen av låtar är jag väldig svag för.


Så, heja the Ark och hoppas att övriga Europa inser att det är en bra låt o band och inte bara röstar på alla dessa hemska plojlåtar (inte alla då, men mer än en ..)

Inga kommentarer: