6 maj 2007

Day is done

nja gårdagen då, och för övrigt en helt underbar låt av Nick Drake ..

Så är då Stockholmsutflykten avklarad, och vi hade en riktigt skön dag, dock lite stress mot slutet, blir så omedvetet när tiden bara springer iväg, inte så vi stressade fram som galningar men ändå så blir det en lätt känsla av stess när vi är tre viljor som vill så mycket och tiden inte riktigt vill räcka till allt.

Men jag är ganska så säker på att vi alla tre var nöjda och glada när vi gick på bussen hem igen, om inte annat var mina ömma fötter väldigt glada att få vila lite.

Och det blev förstås lite inköp också, hade inte varit några problem att handla mycket mycket mer om så ekonomin tillåtit det, nu hade jag ju egentligen ingen ekonomi för att åka alls och det är lite ångest idag över att klara resten av månaden men ändå så hade jag inte velat var utan det jag kom hem med, bara att ställa in sig på att vara sparsam.

Det jag kom hem med var bl a en klocka, klockkris och här och byta batteri hos urmakare här i stan kostar nästan lika mycket som klockan gjorde (byter annas batteri själv om jag får upp boetten men det lyckas inte alltid), en svart Diesel kopia i modell som jag suktat efter ett tag, och superbillig, duger bra åt mig tills jag tröttnar på den.

Ett svart diadem från Lindex, köpt samma modell i brunt/sköldpaddsmönster tidigare och ville gärna ha ett svart också, men det var slut här i stan.

Ett par solglasögon, mest på kul, kan ju få känna mig lite cool när jag sitter i solen i alla fall .. jag är ju ganska så närsynt så vanliga solglasögon har känts lite bortkastat på mig då jag inte vill gå och känna mig halvblind om jag bär dem, har clip on till mina glasögon men det känns inte lika kul, och har inte råd att skaffa riktiga glas med styrka heller och saknar linser, men nu slog jag till i alla fall, hittade ett par fina på Åhlens.

En svart turmalin (min favorit o skyddssten) med lite guldiga stänk i på Kristallrummet i Gamla stan, en favoritaffär som jag skulle kunna stanna hur länge som helst i, finns så mycket fina stenar o smycken, men smyckena är lite dyra för min plånbok just nu, så det fick bli en fin sten till min samling.

Och ytterligare en trikåtunika (köpte ju en i fredags) på Kappahl, den är är jag jätteglad för, sitter jättesnyggt och den var dessutom slut här i stan, fast det var lite ångest först när jag i sista stund innan vi var tvungna att dra oss mot bussen för hemgång sprang in på Kappahl och hittade tre tunikor som alla var jättefina men jag kunde bara välja högst en av dem, så det blev till att snabbt prova, som tur var så var den ena, en smalrandig tunika förövrigt samma modell som den svarta jag köpte i fredags inte så smickrande, älskar modellen men den kändes inte riktigt bra, kände mig bara ännu större i den, så den gick bort, sen en kortärmad tunika i omlottmodell, jättefin i prickmönstrad trikå i svart/grått/vitt/gult, den var absolut inget fel på men jag hade nog dels velat haft en större storlek än vad de hade och när jag provat den sista så kändes den absolut bäst så det fick bli en ytterligare en svart trikåtunika typ a-linje modell med litet mönster i vitt i tyget, den kändes som en fullträff direkt när jag fick på den, och med 30 % rabatt så blev priset helt okej också.

Fast jag får erkänna att jag väldigt gärna vill ha den prickmönstrade tunikan också, finns den här i stan, hade inte sett den innan, så blir den svårt att glömma, men nu har jag inte råd att köpa den så bäst vore väl om den inte fanns, eller att jag skulle få något sålt på mina Budera auktioner, har varit helt stiltje där, jättetråkigt men det är bara att ha tålamod

På Tradera brukar jag kunna sälja allt jag lägger ut utan problem men just nu kan jag inte sälja där då jag inte har råd att betala hela fakturan, har fått dela upp betalningen men eftersom det tar lite tid så är kontot avstängt tills allt är betalt.

Och om möjligt så stannar jag gärna på Budera och bara säljer där om det kommer igång så att jag får möjlighet att sälja av det jag lagt ut, framförallt så är det ju mycket billigare att ha auktioner där, inte alls lika mycket avgifter och som Tradera, och jag måste också säga att jag är ganska så tröttpå mycket kring Tradera, så på det sättet känns det skönt att ta en paus därifrån.

Fast Budera som jag tror kan bli riktigt bra ,tar väl ett tag att bygga upp, både siten och säljare / köpare, och jag har hittat flertalet gamla Traderare som också flyttat över.

Tillbaka till Stockholmshoppingen så var det nog allt jag fick med mig hem, och det räcker ju mer än väl, t om tur att jag inte kom till någon av pärlbutikerna jag ev. tänkt besöka, får bli en annan gång det.

Lite mat o god fika blev det också under dagen, som vi avslutade på ett av de lokala McDonalds här i stan när vi kom tillbaka vid 19.30 tiden, ingen var direkt hungrig innan vi satte oss på bussen och vi hade ätit en lättare lunch vid 13 tiden så lite mer i magen behövde vi, hade ju förstås kunnat äta när vi kom hem, men roligt att sitta en stund till och prata lite till innan vi skiljdes åt.


Sov länge idag så jag kom inte iväg till mina föräldar som jag ev tänkt, hade funkat om jag satt klockan på ringing men jag bestämde igår kväll att jag vaknar när jag vaknar och får se hur jag vill göra då, nu sov jag som en stock till strax efter 11, så det blev väl sent för att komma iväg till bussen och ut till mina föräldar, kände mig seg när jag kom ur sängen så jag övergav tanken att speeda lite och hinna, nu får det bli en slappdag här hemma istället.

Och ben o fötter mår ganska så bra, ingen fara egentligen att vara på benen en hel dag, det klarar jag allt, men eftersom jag bär på ett antal kilon för mycket så känns det ju i benen när man gått ett antal timmar i sträck.

Inga kommentarer: