4 maj 2007

Nu är det klippt ... !

äntligen kom dagen då jag fick klippa mitt eländiga hår, bokade för flera veckor sen (borde ha varit månader sen ..) men var tvungen att vänta på pengar som mycket efterlängtat kom idag.

Och nu sitter jag här, tillbaka från både klippning och lite rundvandring i affärer, och jag är jättenöjd, håret är betydligt kortare och jag är så nöjd med klippningen.

I morgon bär det ju iväg till huvudstaden och en dag med shoppingtema, dock lär det bli ganska sparsamt för min del, jag har egentligen inte alls råd att göra såna utflykter men jag får leva billigt närmsta veckorna och det känns som om det är värt det, behöver komma ut på något kul just nu.

Och skam att säga så shoppade jag redan idag, fast inget plötsligt impulsköp utan det är en svart trikåtunika som jag suktat efter i snart en månad, och jag skulle bara ha den, så valet var att köpa den idag när jag fick pengar eller shoppa den i Stockholm imorgon. Det slutade med att jag köpte den idag, jag skulle ändå ha den och då löser det också problemet om vad jag ska ha på mig under morgondagen, det blir förstås nya tunikan !

Plus att jag fick möjligheten att nytta en av alla dessa lockande Kappahl rabattkuponger som kommer titt som tätt, 30 % rabatt, helt okej, fast nu har jag en kvar på samma summa och ett sms på 25 % rabatt också som gäller tom söndag, suck de vet precis vad de gör när de skicka ut allt sånt, fast det blir nog inget mer där för mig, ev om de har en SÅ snygg svart o vit mönstrad blus som jag missade här, den är totalslut här men jag ska ta mig en titt så får vi se, sen blir det inget mer för mig, det blir ju en del ätande o fikande en sån här dag också och det kostar ju en del det också.

Men jag ser så fram emot det, hoppas bara på lite fint väder också, söndagen ska visst bli toppen fin men i morgon verkar tveksamt, bara det inte regnar så är jag nöjd.

Inga kommentarer: