13 januari 2005

13 januari - Dagen efter ...

men inte så farligt som tur är, D kom tillbaka i går kväll, jag kände helt plötsligt att jag behövde få lite party i mitt liv, så vi blev väl lite på snusen båda två tillslut men det var skönt, det är väl kanske mitt lite labila drag ibland som kommer ut, jag bryr mig nästan inte vad jag intar bara jag får ruset, inte så smart kanske i alla lägen men numera händer det så ytterst sällan så det är ingen större fara.

Sov länge idag, och hade tänkt ta mig ut men jag kände mig så trött så jag struntade i det, men känner mig i alla fall lite stolt att jag helt plötsligt nu i kväll fick ett ryck och tog fram dammsugaren, och inte bara det, jag har tillslut diskat all den hemska äckliga disken som väntat jag vet inte hur länge, och skulle inte avslöja det heller av ren skam om jag visste...

Så nu är det någorlunda dammfritt, okej jag har inte dammat men golven är okej och diskhon är tom, känns så skönt. Alla gamla tidningar och reklam är samlade från golv mm och klar att bära ut och vardagsrumsbordet är städat och fint, så jag kan riktigt njuta just nu.

Behovsstädar bara, och vad det innebär för mig är väl när ork eller nöd (mammabesök kanske) kommer upp, aldrig lust, jag hatar att städa här, det är lite konstigt att jag inte har några problem med att tex jobba med städning eller hjälpa andra, men här hemma känns det bara så jobbigt, men och det ska tillstås så underbart skönt när det är gjort.

Har just ätit en husets gourmetmiddag, dvs fullkornspasta och äckelketchup (all annan ketcup än heinz, fick nödköpa en annan sort sist, och numera använder jag inte så mycket ketchup = mycket socker i maten) men det var faktiskt riktigt gott, eller kanske mer än att jag inte ätit någon annat i dag och var vrålhungrig :-)

Ska låna föräldrarnas hus i helgen, de åker bort på lördag morgon och stannar till söndag så jag har erbjudit mig att vara kattvakt, så skönt att ha ett helt hus för sig själv några dagar, och jag kan vara ut om jag vill och ett extra plus är en välfylld frys och kylskåp med massa god mat, så bästa att passa på när tillfälle ges.

Åker troligtvis ut dit lördag morgon om jag inte får för mig att åka redan i morgon kväll, vi får se hur humöret är imorgon.


Inga kommentarer: