25 januari 2005

25 januari - Vit som snö

fy vad jag hatar när bloggen inte går att publicera, skrev lite tidigare idag och allt försvann, så jag tänkte strunta i det idag men skriver några ord nu även om det inte blir så mycket.

Har inget roligt att berätta om i dag heller, lever ett ganska tråkigt och osocialt liv just nu.

Men jag har faktiskt varit ute, även fast det var både minusgrader och att det snöade, jag ryser bara jag tänker på ordet vinter, snälla låt den vara över snart .....

Tog bussen upp till centrum, har fortfarande ont i halsen och det kändes som jag hade feber i morse, behövde lite piller, så jag tog en tur till apoteket, kom på att jag hade lite kvar på kontot men mindre än hundra kronor så jag tänkte att jag kan inte änvända dem men vadå, man kan faktiskt betala med kortet, och då räckte det till en tub treo, hurra, vilken lycka !

Sen kollade jag runt i lite affärer när jag ändå var uppe och ute, min rosa plyschcardigan på HM som jag vill ha fanns fortfarande kvar i min storlek så om nu bara bonuschecken kommer så ska jag slå till, hade hoppas på att de skulle rea den men inte, och det var kanske bra då hade den säkert varit slut, finns byxor också men det är inget för mig, det räcker att vara så färgglad på överdelen för mig, jag som har levt mitt liv så länge i svart, den vanan är inte lätt att bryta.

Men är lite kär i rosa av någon anledning just nu, det bara ploppade upp en dag, jag vill ha en rosa tröja, konstigt ......

Pust, fick reda på idag att arbetsförmedlingen inte återanmält mig fast jag var där förra måndagen och gjorde just det, i alla fall säger a-kassan det, så jag får väl gå dit i morgon och prata med dem, inget beslut är taget om min a-kassa än eftersom jag har varit sjukskriven hela tiden, och det var det jag ville veta plus om jag behövde göra något annat nu när jag är arbetssökande igen som jag fick det beskedet.

Med min otur så gör väl det att det drar ut på tiden och kommer att krångla med pengar också, skulle bli mer förvånad för motsatsen, oh nej här har vi ingen som ser så värst positivt på saker för tillfället ....

Tisdagar är Orka, orka kl 21.00 så snart tid att bänka sig








Inga kommentarer: