24 januari 2005

24 januari - Senare ....

värsta dagen på året ja ...... ja, inte är det kul att ha jätteont i halsen men annars så har jag väl "klarat mig" bra, har sovit som en stock nu ända tills i kväll.

Blev lite chockad när jag insåg vad klockan verkligen var, närsynt som jag är och nyvaken så tyckte jag klockan var strax efter fem någonstans, men så gick jag upp, stod och kollade ut från mitt fönster en liten stund, och blev lite konfunderad då jag såg att affären här utanför var helt nedsläckt och stängd, och de stänger inte förrän klockan åtta på vardagar, vad hade hänt, hade precis sett en polisbuss komma förbi vilket också kanske bidrog till att jag tänkte tanken att de blivit rånade. Det har faktiskt hänt på flera affärer häromkring på sistone. Men så kollade jag och nu med glasögon på, på klockan på min video och den stod på 20.32 så inte så konstigt att det var stängt, men var hade jag gjort av dagen, men jag får väl trösta mig med att jag sovit skönt i alla fall.

Har precis slängt i mig spagetti och med lite riven ost som jag hittade i kylskåpet, och nu ska jag skämma bort mig med en kopp kaffe.

Tror inte jag gått upp något i vikt de senaste månaderna trots både brist på nyttig mat och motion, orkar faktiskt inte tänka på det så mycket just nu, visst vill jag gå ner i vikt, men just nu med zero ekonomi och så mycket annat omkring mig så fungerar inget medvetet viktminskningsprogram i alla fall, tror inte jag äter så jättemycket och om jag rörde mig mycket mer så skulle jag nog gå ner, men jag är så mycket stillasittande eller liggande just nu så det har nog ingen påverkan.

Nu är kaffet klart och jag ska sätta mig framför tv:n.


Inga kommentarer: