28 januari 2005

28 januari - Nyvaken

jösses, här sitter jag strax efter kl 6 på morgonen och är helt klarvaken, och till det ett enormt kors i taket så har jag sovit hela natten också, sen kl 9 i går kväll !!!

Men hade varit ute ganska mycket och ingen sömn dygnet innan så det förklarar saken men what the hell, jag är bara så glad över att ha fått sova på natten så jag vet inte vad ....

Och inte ville jag ligga kvar och tryna heller, då blir det en seg dag igen och jag kanske somnar och hela dagaen går bort ....

Så nu sitter jag här och har ingen aning om vad dagen kommer att ge, visst ja, jag har satt upp tvättid i eftermiddag och jag ska försöka städa undan lite eftersom yngsta broderna har varnat om att han kan komma inramlande i natt om han missar bussen hem efter en krogrunda med arbetskamraterna.

När jag jobbade så önskade jag alltid att jag kunde börja senare eller tom vara ledig och ha en riktigt skön och slö morgon med morgontv, nu brukar jag dra på tv:n när just morgontv börjar om jag är vaken vid den tiden eftersom jag inte är så förtjust i morgonpasset med nuvarande programledare (annars lyssnar jag gärna på radio dagarna igenom och nätterna också, nattradion är kanske tom bäst) men det känns lite överskattat, jag har i alla fall inte sett så mycket intressant de gånger jag tittat, och en kanal känns nästan bara som repetition i nyheter.

Kanske dax för en kopp kaffe nu.

Återkommer kanske lite senare när dagen riktigt har börjat.


Inga kommentarer: